Ravasz technikával tesztelte egy amerikai tárhely-szolgáltató cég, a GoDaddy azt, hogy saját dolgozói mennyire veszik komolyan a saját rendszerük, valamint a céges infrastruktúra biztonságát. Mintegy ötszáz alkalmazott ugyanis a vállalat nevében írt e-mailt kapott, amely 650 dolláros jutalmat helyezett kilátásba, amiért munkájukkal hozzájárultak a cég rekordévéhez. A szerencsésektől mindössze annyit kért az email, hogy válaszlevélben írják meg tartózkodási helyüket, és adjanak meg néhány, a bónusz elküldéséhez szükséges adatot.
Mindazok, akik ezt lelkesen megtették, boldogan várhatták az év végi bónuszt, de csalódniuk kellett. Két nap múlva arról értesülhettek, hogy elbuktak a GoDaddy legújabb adathalászati vizsgáján, és nem csak pénzt nem kapnak, de egy biztonsági tréningen is részt venniük.
Noha az Egyesült Államokban nem szokatlan, hogy egy cég hamis adathalász-levekkel ellenőrizze dolgozói éberségét, a cég húzása sokaknál kivágta a biztosítékot, mert úgy érezték, hogy a járvány kellős közepén, amikor sokan küzdenek anyagi gondokkal, embertelenség ilyen próbáknak alávetni a dolgozókat. Az eset a Twitteren is nagy felháborodást váltott ki, és cég több ügyfele azzal fenyegetőzött, hogy szolgáltatót vált.
A kritikák összetüzébe került GoDaddy végül meghátrált, és elnézést kért dolgozóitól. Közleményében a cég úgy fogalmaz, hogy a biztonságot nagyon komolyan veszik, de megértik, hogyha némelyek ezt az adathalász-tesztet érzéketlennek ítélik, és ígérik, hogy a jövőben empatikusabban fognak eljárni. Arról nincs hír, hogy végül a pénzt kifizették-e...