A koronavírus során felélénkült a kiberbűnözés, hiszen a cégek a távmunkával kiszolgáltatottabbá váltak az ilyen jellegű támadásokra. Nemrég a Garmintól csalt ki feltételezhetően komoly összeget egy zsarolóvírus, de a járvány kirobbanása óta egyre több cég számolt be hasonló támadásokról. A legnagyobb cégek sem kerülhetik el a hackerek figyelmét, így legutóbb a Teslát szemelte ki valaki.
Egy Egor Igorevich Kriuchkov nevű, orosz állampolgárságú férfi azért utazott az Egyesült Államokba, hogy ott felvegye a kapcsolatot az egyik Tesla gyár oroszul beszélő alkalmazottjával. Kriuchkov 1 millió dollárt ajánlott fel azért, hogy a dolgozó egy zsarolóvírust telepítsen az elektromos autókat gyártó cég belső rendszerére, mellyel valószínűleg később adatokat szerettek volna lopni a vállalattól, amelyek nyilvánosságra hozásával zsarolták volna őket.
Ez egyébként hasonlóan a social engineering gyűjtőnév alatt futó módszer kategóriájába esik, mint amit a Twitter feltörésénél is használtak nemrég. A megoldás lényege az, hogy nem valamiféle bonyolult technológiai módszert, hacket vagy sérülékenységet használnak arra, hogy betörjenek egy adott rendszerbe, hanem emberi gyengeségekre építenek, például adathalászatra, megvesztegetésre vagy félelemkeltésre, és így szedik ki a célpont valamelyik dolgozójától a szükséges hozzáférési adatokat, vagy kényszerítik őket visszás cselekmények elkövetésére.
A tervet végül nem sikerült megvalósítani, ugyanis a megkeresett alkalmazott nem állt kötélnek: azonnal értesítette a Tesla vezetőségét, akik pedig az FBI-hoz fordultak segítségért. A Szövetségi Nyomozóiroda ügynökei Los Angelesben ütöttek rajta Kriuchkovon, amint az éppen megpróbálta elhagyni az Egyesült Államokat. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk a Twitteren tette közzé, hogy a támadás nagyon is komoly volt, és megköszönte mindenkinek, hogy sikerült elhárítani a fenyegetést.