Hirdetés
. Hirdetés

A járművek gyalogosbiztonsági rendszerei nehezen látnak a sötétben

|

Az autógyártók által a gyalogosok elütésének megakadályozására használt automatikus fékrendszerek közül sok nem működik jól sötétben - derül ki az amerikai non-profit Insurance Institute for Highway Safety által közzétett teszteredményekből.

Hirdetés

A biztosítási ipar által támogatott csoport szerint az általa vizsgált 23 szedán, közepes méretű SUV és kisteherautó közül 12 "alap" minősítést kapott, vagy egyáltalán nem kapott érdemjegyet, mivel az éjszakai tesztek során nem észlelte a gyalogosbábut vagy nem lassított le megfelelően előtte. Az IIHS szerint a gyalogosok haláleseteinek körülbelül háromnegyede éjszaka történik.

A 2023-as modellévtől kezdve az IIHS megköveteli, hogy a járművek "kiváló" vagy "fejlett" minősítést kapjanak az új éjszakai gyalogosfelismerő teszten, hogy megkapják a szervezet "Top Safety Pick +" minősítését. Az autógyártók az IIHS legjobb minősítéseire törekednek.

Az IIHS a gyalogosfelismerő technológiára összpontosít, mivel az amerikai autópályákon ugrásszerűen megnőtt a gyalogosok halálos baleseteinek száma. A szövetségi adatok szerint a gyalogosok halálos áldozatainak száma 2021-ben 7 342-re emelkedett, ami 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és 80 százalékkal több, mint a 2009-es legalacsonyabb értéknél.

Hirdetés

A gyalogosfelismerő automatikus fékrendszerekre még nincs amerikai kormányzati teszt vagy teljesítményszabvány. Az IIHS elnöke, David Harkey szerint az ilyen rendszerek éjszakai tesztelésére nincs szövetségi előírás. Az IIHS nagy eltéréseket talált a rendszerek teljesítményében mind a konkurens autógyártók, mind pedig az ugyanazon autógyártó által értékesített különböző modellek között.

Például a Nissan Motor 2022-es Pathfinderét "kiváló" minősítéssel értékelték, míg a vállalat Altima szedánja "nem kapott érdemjegyet" az IIHS tesztjein. A Nissan közleményében azt írta, hogy "még mindig értékeli az IIHS legutóbbi tesztelésének eredményeit, beleértve az eredmények közötti különbséget a felszerelt fényszórók teljesítményével együtt".

A Volkswagen közölte, hogy az IIHS által tesztelt járművek kizárólag radart használnak. "Bízunk benne, hogy az Atlas, az Atlas Cross Sport és a Tiguan következő változatai jobban fognak teljesíteni, mivel egyesítik a kamera- és radarérzékelőket, és remélhetőleg Advanced minősítést fognak elérni."

A Toyota arról számolt be, hogy a Tacoma pickupja, amely az IIHS tesztjén "nem érdemelt" minősítést, nincs felszerelve olyan rendszerrel, amely éjszaka képes felismerni a gyalogosokat. A Toyota Highlander és a Camry "kiváló" minősítést kapott, és fejlettebb gyalogosfelismerő technológiájuk van. A Toyota nem kommentálta az IIHS tesztelési módszerét. A Ford és a General Motors nem reagált azonnal a megkeresésekre.

Az IIHS szerint az éjszakai teszteken alacsony, "alap" vagy "nem érdemelt" minősítést szerző 12 jármű közül nyolcnál olyan rendszer működött, amely a nappali teszteken "kiváló" vagy "fejlett" minősítést kapott.

Az IIHS arra használja tesztjeit, hogy az autógyártókat az automatikus fékrendszerek teljesítményének javítására ösztönözze, de Harkey szerint a halálos gyalogosgázolások számának növekedését több tényező okozza, többek között a járművek sebessége, a gyalogosok viselkedése és a nagyobb, nehezebb, magasabb teherautók és SUV-k növekvő aránya.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.