Sokszor homályosnak tűnik, mit is jelent ez a változás, milyen konkrét következményekkel jár az IA alkalmazása az irodákban? Hogyan lehet a legtöbbet kihozni az intelligens folyamatokból a gyakorlatban? Ezekre a kérdésekre próbálok meg válaszolni.
Az intelligens automatizáció arra ösztönzi a szervezeteket, hogy a hagyományos, idáig érintetlen - így vagy úgy, de működő - üzleti folyamatokat dinamikus változtatásokkal még jobbá tegyék. Például egy cégnél a digitális átalakítás felgyorsulásával a kollégák kiléphetnek a szokásos manuális feladatokból álló mókuskerékből és idejüket a kreatív, intellektuális és kommunikatív képességeik fejlesztésére is fordíthatják.
Izgalmas lehetőségekről, ugyanakkor a napi feladatok alapvető megváltoztatásáról beszélünk számos területen.
Munkaerőfelvétel és tehetségek foglalkoztatása: a megfelelő munkatárs megtalálása hatalmas feladat. A dolgozók beléptetése és elbocsátása időigényes folyamat, ami rengeteg erőforrást emészt fel, így az olyan tevékenységeknek, mint a lehetséges jelentkezők felkutatásának és az interjúk egyeztetésének digitális folyamatokkal való optimalizálása időt szabadíthat fel.
A termelékenység növelése: az IA a produktivitás drasztikus fokozására képes az időt rabló, unalmas folyamatok automatizálásával és az emberi hibák csökkentésével. A HR osztályokon például automatizálni lehet - többek közt - a teljesítménykezelést, a fizetett szabadságok és távollétek nyilvántartását.
A kollégák újra-képzése és kompetenciáik növelése: az automatizáció megvalósításához a cégeknek muszáj a munkavállalóik újra-képzésébe és kompetenciafejlesztésébe invesztálniuk. Így a szervezet nagyobb szellemi erőforrással rendelkezik majd új stratégiák kialakításához és az out-of-the-box problémamegoldáshoz, miután dolgozói kevesebb időt töltenek értéket nem teremtő rutinfeladatokkal. Ez az átalakulás segít, hogy a cégek felgyorsíthassák a növekedésüket és nyereségesebbek legyenek. Míg a mesterséges intelligencia irányította intelligens automatizáció képes átvenni számos monoton, folyamatirányított feladatot, nem helyettesíthet olyan alapvető emberi jellemzőket, mint az empátia, kreativitás, intuíció vagy a találékonyság.
A döntéshozatali folyamatok leegyszerűsítése: az intelligens automatizáció magasabbra teszi a mércét a hagyományos folyamatautomatizálással szemben. A mesterséges intelligenciával működtetett automatizáció az idő haladtával magától fejlődhet és javulhat ahelyett, hogy csak meghatározott eljárásokat és folyamatokat hajtana végre. A célja az, hogy az emberi képességek kibővítésével és kiegészítésével alakítsa át egy cég működését. Segíthet a legjobb gyakorlatok (best practice) azonosításában és optimalizálásában és így lehetővé teszi, hogy a cégvezetők több adat-alapú és pontos döntést hozzanak.
A jövő végtelen számú előrelépési lehetőséget tartogat nekünk, ahogy az intelligens automatizáció a különböző szektorokban tevékenykedő cégek lényeges részévé válik a célzott szoftverek használatával. A lehetőségek kiaknázása nagyrészt azon fog múlni, hogy mennyire alkalmazkodó maga cég és a munkavállalói az új kihívásokkal szemben - hajlandóak és akarják-e újra gondolni a régi folyamatokat.
Csak abban az esetben lesz előnyös hatású ez a fajta automatizáció, ha előtte pontosan meghatározzák - belső felmérésekkel, ügyfelek megkérdezésével -, hogy mikor, hol és miért kellene használni az új eszközöket.
Jusson eszünkbe, hogy egy folyamat automatizálása gyakran tanít nekünk új dolgokat a rákövetkező folyamatokról. Nem szükséges rögtön a teljes rendszer átalakításában gondolkodni: egy-egy terület kisebb rész-projektjei is gyors nyereséget hozhatnak és lépésről lépésre vezetnek el a hatékonyabb, intelligens szolgáltatáshoz.