Az AI legnagyobb hatása a marketingre, hogy kisvállalkozások tömegei számára válik elérhetővé azáltal, hogy minden eddiginél jobban leegyszerűsíti és felgyorsítja a marketingfeladatok megvalósításának egy jelentős részét.
Ebből a nézőpontból az AI egy döbbenetes produktivitásnövelő eszköz. A használatával készíthető reklámszöveg, közösségi média poszt, blogcikk, hírlevélszöveg, ajánlat, piackutatás, honlapszöveg, és még hosszasan lehetne sorolni a lehetőségeket. Mindezt rendkívül rövid idő alatt, olyan minőségben, amire a vállalkozók többsége eddig magától nem volt képes. Az AI révén tulajdonképpen egy komplett marketingosztályt kapnak a kisvállalkozások, asszisztenssel, grafikussal, szövegíróval és egy marketing tanácsadóval, havi pár ezer forintért.
Ez mégsem jelenti azt, hogy nem lesz szükség marketing szaktudásra. Akik eddig igénybe vettek marketingszolgáltatásokat, azoknak a többsége ezután is fog. Sőt, tovább bővül a marketing piaca, megjelenik egy új vállalkozói tömeg, akik az AI révén kerülnek először kapcsolatba a marketinggel. Hasonló demokratizálódási folyamat játszódott le az internet elterjedésével, amikor az online eszközök és csatornák megjelenése tömegek számára tette hozzáférhetővé a marketinget. Az AI hatására várhatóan új szerepek, új feladatkörök jelennek meg, mint korábban például a seo szakértő, vagy a ppc specialista.
Az AI használatával új piacvezetők születnek
Ahogyan az internet hatására vállalkozások sora született a semmiből és kialakult a digitális piac, úgy az AI forradalma is új piacvezetőket avathat. Különösen azok számára jelent óriási lehetőséget, akiknek kiváló termékük vagy szolgáltatásuk van, de a marketing terén korábban hátrányban voltak. Most az AI használatával ezeknek a cégeknek a versenyképessége ugrásszerűen javulhat.
Azonban nem csak a lehetőségek, hanem a veszélyek is hasonlóak, mint az online marketing elterjedésekor voltak. Ha valaki nem használja az AI-t a marketingjében, hosszú távon nem lesz képes versenyezni azokkal, akik már használják, és így gyorsabban és hatékonyabban végzik el a marketing feladataikat, gyorsabban szereznek vevőket és gyorsabban építik a márkájukat. A fejlődés az AI esetében jelenleg gyorsabb, mint az online marketing megjelenésekor volt.
Az AI marketing alkalmazások használatának megtanulása nagyon könnyű, ezért a terjedése megállíthatatlan. Ma még a trend elején tartunk. Minél előbb és minél sokoldalúbban kezdi el aktívan használni egy vállalkozás a mesterséges intelligenciát, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert.
A mesterséges intelligencia rohamos terjedésére válaszul került megrendezésre a Marketing Commando szervezésében június 5-9. között az "I Love AI" online konferencia, ami vállalkozóknak és marketingeseknek mutatta meg az AI marketingcélú használatát.
A szerzőről
A Marketing Commando Magyarország egyik első kisvállalatokra specializálódott marketingtanácsadó cége. Küldetése, hogy Magyarország a legnagyobb gazdasági erő, a kisvállalatok sikerén keresztül válhasson versenyképesebbé.
A vállalkozás alapítója és vezető tanácsadója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője, rendszeres szakmai publikációkkal és előadásokkal járul hozzá a kisvállalati marketing demokratizálásához.
A Marketing Commando Magyarországon elsőként indított akkreditált felsőfokú kisvállalati marketingképzést a Budapesti Metropolitan Egyetemmel közösen.