Hirdetés
. Hirdetés

A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

|

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk - a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket az e-kereskedelemben. A válaszok alapján jelenleg honfitársaink 6%-a fizet elő különböző kedvezményekre, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításra, pedig sokkal többen hajlandóak lennének áldozni ezekért. 45% nyúlna a zsebébe minden hónapban például azért, hogy fix kedvezményeket kapjon, 27% pedig azért, hogy rendelését gyorsabban, ingyen kiszállítsák.

Hirdetés

A webáruházüzemeltetéssel foglalkozó Shoptet reprezentatív kutatása alapján a magyarok 77%-a fizet elő valamilyen online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére, és a többség többnyire tudatos az online előfizetései terén. A legtöbben streaming szolgáltatásra fizetnek elő, de népszerűek a tárhely és az online videójáték előfizetések is. Sajtóterméket a magyarok 9%-a vesz, kedvezményekért, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállításért pedig honfitársaink 6%-a fizet. Minden 20. válaszadó mondta magáról, hogy kimondottan azért fogyaszt fizetős online tartalmat, hogy támogasson olyan embert/ügyet, aki/ami számára értéket teremt. Nyelvtanulást segítő alkalmazást fizetős formában jelenleg a magyarok 6%-a használ. Akadnak szép számban olyanok is, akik élelmiszerért, torna programokért, életmód-, szépség - vagy karriertanácsadásért fizetnek elő.

A válaszok alapján egyértelműen az exkluzív tartalom, a kiszámítható minőség és a kényelem a legfőbb motivációs tényezőink, amikor az előfizetés gombra kattintunk. Sokat dob a latba az is, hogy ezek az előfizetések egyszerűbbé teszik az életünket, időt takaríthatunk meg általuk. Minden 5. magyar bevallása szerint a meglepetésért, élményért fizet elő, ugyanennyien pedig azért, hogy spórolhassanak.

Hirdetés

Könnyítene az életén a magyarok fele, hiszen ennyien szívesen előfizetnének olyan mindennap használt termékekre, amiknél előre ki tudják számolni, hogy havonta, negyedévente mennyit használnak belőle. Ilyen lehet például a wc-papír, mosószer, mosogatószer vagy akár a borotva is. A válaszadók 45%-a fizetne akcióért is, azaz hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhasson meg. 27% pedig azért, hogy a rendelését gyorsabban és ingyenesen kiszállítsák.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy Magyarországon az e-kereskedelmi piacon egyelőre kiaknázatlan terület az előfizetéses modell. A számok magukért beszélnek: jóval több magyar fizetne elő olyan szolgáltatásra, amivel kedvezményekhez és ingyenes, gyors kiszállításhoz juthat. Kiváló lehetőség lehet ez a webshopoknak, hogy vevőikből törzsvásárlók legyenek.

A Shoptet kutatásából kiderült az is, hogy nemcsak tervezett dolgokra, hanem élményekre, meglepetésekre is vágyunk. Az USA-ban nagyon népszerűek például az anyukáknak szóló meglepetésboxok, vagy a bio édességeket tartalmazó újdonságok. Úgy fest, hogy erre nálunk is lenne igény. A magyarok több mint negyede például előfizetne olyan élményekért, amelyeknek csak az idejét tudják, de a konkrét programot nem. Ugyanennyien örömmel vennének olyan válogatást is, ami izgalmas, számukra érdekes édességeket rejt. Tízből három nő előfizetne olyan konyhai csomagra, ami recepteket és azok hozzávalóit küldi el meghatározott rendszerességgel, ötödük pedig szívesen kipróbálna időről időre különleges kozmetikumokat, és ezért hajlandó lenne rendszeresen fizetni is.

-----
*A kutatásról
A felmérés 1330 fő megkérdezésével készült 2023 szeptemberében, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.