A ZUNO Bank nemzetközi tenderen meghírdetett fejlesztését 2009-ben nyerte meg a tavaly mintegy 2.8 milliárd forint bevételű IND Group, melynek egyértelmű célja a termék nemzetközi, főként eurozónában történő értékesítése. Ennek köszönhetően a ZUNO Szlovákia és Csehország után hamarosan Magyarországon is megjelenik.
Regisztrálás
A direktbanki megoldás egyik legfontosabb eleme, hogy az offline, személyes ügyfélszerzési lehetőségeket felváltja az online regisztrálás: a ZUNO-nál Szlovákiában az online regisztráció során az ügyféladatok egy "futárhoz" kerülnek át, aki felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, és egy személyes találkozó keretein belül - leellenőrizve az adatok hitelességét - megköti a szerződést.
Kezelhetőség
A ZUNO Bank direktbanki létének köszönhetően olcsó, kezelőfelülete egyszerű. A banki megoldás célja, hogy könnyen használható, innovativ lehetőséget kínáljanak a pénzügyeiket az interneten intézni kívánó ügyfeleinek.
A dashboard jellegű nyitóképernyő személyes üdvözlés, vagy születésnap felismerő funkciója mellett az ügyfeleknek lehetősége van például saját gyorsmenü összeállítására is. A főmenühöz elosztóoldalak tartoznak, amelyek - a számlakezelés kivételével - kétszintű menüvel rendelkeznek. Az általános megoldásként használt többszintű menüket az IND adott szolgáltatások linkelésével váltotta ki.
A felhasználók könnyedén nyithatnak folyószámlát, igényelhetnek bankkártyát, bonyolíthatnak különböző tranzakciókat, hiszen a hitelminősítésen kívül minden banki szolgáltatás könnyedén elérhető. A rendszer részét képezi az internetbank mellett a böngésző alapú mobil bank is, amely a számla áttekintése mellett betétek kezelésére, pénzügyi műveletek elvégzésére, de akár árfolyam lekérdezésére is kiválóan alkalmas. A ZUNO mindezek mellé egy call centert is rendelt, amely olyan kifejezetten CC specifikus funkciókat lát el, mint például a password resetálása.
Lényeges elemek
A direkt bankolás legfőbb funkciói: a folyószámla menedzsment, a lekötött betét menedzsment, a bankkártya menedzsment, illetve az ügyfélkezelés. Az általános funkciókhoz tartozik az SMS, az e-mail, a belső levelezés és értesítők, a nyilatkozatok, a visszaigazolások, a számlák automatikus mentése, és a panaszkezelés is.
A ZUNO-nál könnyebb a be- és kifizetések feldolgozása, egyszerűbbek a belföldi és külföldi átutalások, a SEPA átutalások, de jól kezelhetőek a közvetlen beszedési megbízások és az állandó átutalási megbízások bonyolításai is.
Dr. Vinnai Balázs, az IND Group ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az új fejlesztés által a bankok az eddiginél hatékonyabban alkalmazkodhatnak új célcsoportjuk igényeihez.