Magyarországon rendkívül jó mobiltartalom-fejlesztő cégek vannak, ami hiányzik, az a felhasználói réteg - ismertette Malcsiner Péter, a Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója budapesti sajtótájékoztatóján. A régióban hazánk vezet, ami a mobilszolgáltatók egy felhasználóra számított bevételét illeti. Egy átlagos magyar mobilfelhasználó havonta 23,33 eurót (6065 forint) költ mobilozásra, különböző tartalmakra pedig 15 eurót (3900 forint) adunk ki.
A térségben a második ország az átlagos bevételek tekintetében Horvátország, ahol a mobilszolgáltatók egy főre eső átlagos bevétele 20,74 euró (5400 forint). Az országban a mobilpenetráció 78 százalékos. Mobilpenetráció tekintében egyébként a csehek a vezetők, a maguk 111 százalékos elterjedtségével szinte utolérhetetlenek.
A Metacom által ismertetett adatok szerint Magyarországon a reális mobilpenetráció 87 százalékos, ami azt jelenti, hogy 8,7 millió aktív előfizető van a országban. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adatai ettől kicsit eltérnek, ők 9,6 millió előfizetővel és 95,4 százalékos penetrációval számolnak. A különbség onnan adódik, hogy a Metacom csak az aktív előfizetéseket veszi figyelembe, míg az NHH az utolsó három hónapban aktív SIM kártyákat figyeli.
Hazánkban 2,4 millióan használnak valamilyen mobiltartalom-szolgáltatást, a legaktívabb a 36-45 év közötti korosztály. Malcsiner Péter szerint az adatok azt mutatják, hogy ez a korosztály képviseli azt a keresletet, amely mobiltartalmakra is költhet. Nyugat-Európában a mobiltartalmak téren legtöbbet költő korosztály a 16-25 évesek.
Vezetünk a régióban
Legalábbis annak tekintetében, hogy mobiltelefonra havonta átlagosan 6000 forintot, a különfélke mobiltartalmakra pedig 3900 forintot költünk.
Hirdetés
Hirdetés