A kétezres évek elején meglehetősen népszerűek voltak Európában a Panasonic mobiltelefonjai, ám az egyre erősödő piaci versenyt sajnos nem bírta a japán gyártó, így 2005-ben befejezte a készülékeinek Vén Kontinensen történő forgalmazását.
Tavaly november végén a vállalat sokak örömére bejelentette, hogy vissza fog térni az európai piacra, ám az idei Mobile World Congress-en leleplezett Eluga nem vetett túl nagy hullámokat a fogyasztók körében, amelynek a készülék hibái mellett lehet némi köze a vállalat elhanyagolhatónak mondható reklámtevékenységéhez is.
A Reuters legfrissebb információi szerint Kazuhiro Tsuga, a Panasonic elnöke jövő március végén a cég átszervezésének részeként bejelentheti a mobilos részleg európai piacról való második kivonulását is. Ennek oka, hogy a vállalat idén olyan 1,5 millió mobilt kívánt értékesíteni a régi-új csatatéren, viszont ez állítólag teljesen kivitelezhetetlennek bizonyult, így ha az elkövetkező hónapokban valamilyen csoda folytán nem emelkednek elfogadható szintre az eladások, akkor a vezetőség valószínűleg elkaszálja az egész „hadműveletet”.
Frissítés: a vállalat megerősítette, hogy 2013 márciusának végével befejezik az okostelefonjaik európai értékesítését.