Jelentősen átalakítaná tevékenységi körét a keresőkirály: a Business Insider értesülései szerint Urs Hölze, az internetes óriás infrastruktúráért felelős alelnöke egy konferencián úgy nyilatkozott, hogy 2020-ra cége felhőszolgáltatásokból származó bevétele meghaladja majd a hirdetési bevételeket. Ehhez tudni kell, hogy tavaly még a vállalat összbevételének közel 90 százalékát a keresőszolgáltatáson megjelenő reklámok adták. Ezzel a lépéssel a Google az eredetileg szintén egészen mással foglalkozó Microsoft és Amazon példáját követi. A szoftvergyártó óriás két és félszeresére kívánja növelni felhős bevételeit 2018-ra, míg a világ legnagyobb online áruháza az elmúlt negyedévben mintegy 80 százalékkal 2 milliárd dollárra növelte az Amazon Web Services felhőszolgáltatás bevételeit.
A Google még nagyobb ugrásra készül, mivel elemzők szerint a keresőcég idén csupán 400 millió dollárt fog kasszírozni a felhőből, ugyanakkor negyedéves hirdetési bevételei megközelítették a 17 milliárd dollárt az idei harmadik negyedévben.