Vállalati menedzselt adatszolgáltatásokkal lép a hazai piacra a Vodafone. A társaság a nagyvállalati kört célozza, 5 év alatt a menedzselt szolgáltatások piacán 10 százalékos részesedést szeretne elérni - tájékoztatott Király István vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettes. A szolgáltatások alapját a Vodafone Magyarország közel 9000 kilométer hosszú optikai gerinchálózata nyújtja.
Jelenleg a hazai nagyvállalatok bérelt vonali hang- és adatkommunikációját kiszolgáló infrastruktúra jellemzően 10-15 éves, és így nem igazodik az aktuális igényekhez - hívta fel a figyelmet a szakértő. A vállalati vezetékes alközpontok forgalma drasztikusan csökkent, a nagyszámú lokális internetkilépési pont számos biztonsági kockázatot rejt magában, továbbá egyre több cégnek nem megfelelő az aszimmetrikus sávszélesség (ADSL).
A Vodafone nem az egyes költségtételek csökkentésére vállalkozik, hanem egy új kommunikációs architektúrát kiszolgáló infrastruktúra kiépítésére és üzemeltetésére, amely összességében a kommunikációs költségek 10-20 százalékos csökkentéséhez, illetve garantáltan 99,5 százalékos rendelkezésre álláshoz vezet - hívta fel a figyelmet Király István.
A szolgáltatáscsomag három elemből épül fel. A pont-pont közötti bérelt vonali összeköttetés szimmetrikus, menedzselt adatkapcsolatot épít fel két helyszín között. A bérelt vonali internetszolgáltatás mindkét irányban azonos sávszélességet biztosít a telephelyek számára. A virtuális magánhálózattal (IP VPN) jellemzően a sok telephelyes cégek csatlakozhatnak az internethez, csillagpontos kialakítással, egyetlen internetkilépési ponttal.