Az interaktív szolgáltatások minőségével és minőségbiztosításával foglalkozó szakosztályt alakított a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság. „Mindannyian dolgozunk elektronikus tartalmakkal és szolgáltatásokkal mint munkaeszközökkel. Egyelőre azonban elborítanak bennünket a túlkomplikált, zavaros, inkorrekt vagy annak tűnő, nehezen használható szolgáltatások, amelyek nem elégítik ki a munkaeszközökkel szembeni természetes elvárásainkat, nem tisztelik az ügyfél idejét és szuverenitását” – fogalmaz Vitályos Gábor,az E-szolgáltatások Minősége Szakosztály elnöke.
Új tudományág formálódik a szemünk előtt: a Human Computer Interaction (HCI) tudománya, amely tudományos igénnyel fogalmazza meg a munkaeszközökkel szembeni természetes elvárásokat. Ezzel a kérdéssel komplexitása és interdiszciplináris jellege miatt az IKT szakma nagy működési szférái, sem az üzleti világ, sem a szabadszoftveres mozgalmak, sem az intézményi tudományos kutatás nem tudnak fontosságának megfelelően foglalkozni, noha ez a szakma egyik nagy kihívása – áll a szakosztály közleményében.
„Föl kívánjuk hívni a figyelmet az ügy fontosságára. Össze kívánjuk fogni és szakmailag mentorálni azokat a kompetenciákat, eredményeket, törekvéseket (az informatikán túl például a nyelvészet, a kognitív tudományok, a tevékenységelmélet is ide tartozik), amelyeket integrálni kell ezen új szakterület kutatásához” – mutat rá a szakosztály elnöke.