2010. december 17-én már megírtuk: Bérczi Ottó vette át a Ricoh Hungary vezetését. A szerdán megtartott szűk körű bemutatkozó sajtótájékoztatóján viszont azt megtudhattuk, hogy hogyan változik a cég iránya, stratégiája.
Bérczi Ottó a hagyományostól eltérően nem irodatechnikai, hanem mérnök-értékesítői és vállalkozásvezetői tapasztalattal dicsekedhet. A cég feladata tartani az eddigi irányt, fókuszban az MPS (Managed Printing Services) és MDS (Managed Document Services) üzlettel, növelve a jelenleg mintegy 12 százalékos részesedést ezen a piacon. A Ricoh továbbra is fokozott hangsúlyt helyez majd a konzultációs jellegű, azaz az ügyfél igényeinek interaktív feltérképezésével induló értékesítésre és a szolgáltatásokra. Ennek jegyében a következő, 2011. áprilisával induló üzleti évben eddigi irodatechnikai, MPS és MDS szolgáltatásait általános irodai szerviz szolgáltatásokkal kiegészítve is kínálja majd a cég. Két új, a területet fejlesztő munkatárssal bővül a dolgozói kör, munkaerőként pedig jelenlegi támogató csapatukat (15-17 fő) veszik igénybe. Cél, hogy egységes támogatást, kiszolgálást nyújthassanak az immár heterogén szakmai területen. Az első időszakban a már meglévő ügyfelek lesznek a komplex szolgáltatás megcélzott vevői.
A cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet a szolgáltatás szintjének emelésére. A vállalat szerint az MPS bevezetésével általában elérhető 25 százalékos megtakarításnál lényegesen többet érhetnek el az ügyfelek a komplex, nem csak a nyomtatást, hanem a teljes dokumentum életciklust és a munkamódszereket érintő MDS bevezetésével. Egy jól megvalósított MDS rendszer ugyanis nem csak a nyomtatáshoz szükséges hardver, kellékanyag, IT infrastruktúra és karbantartás költségeire gyakorol jótékony hatást, hanem az is feladata, hogy csökkentse az egyes munkafázisokra fordítandó időt és a dokumentumok menedzselésével kapcsolatos költségeket. Mivel a dokumentum-menedzsmentre átfogóan gyakran bevételeinek 10-15 százalékát is elköltheti egy cég, ezért igen jelentős a megtakarítható összeg.
A Ricoh Magyarország a 2010-es, 2011. március 31-én záruló üzleti évben várhatóan 2,275 milliárd forintos bevételt érhet el, ebből 900 millió forintos szelet köthető a szolgáltatásokhoz.