A jelenlegi tévészolgáltatók, a távközlési cégek, valamint a szélessávú videóportálok üzemeltetői egy 27 milliárd dollárosra bővülő piacon vívják majd harcukat a felhasználókért. Az internetes televízió szolgáltatásra (IPTV) előfizetők száma világszinten több mint tízszeresére nő az évtized végéig az iSuppli piackutató cég adatai szerint, elérve a 63,1 milliót. A múlt év végén 2,4 milliós volt az IPTV-s tábor, az idén pedig várhatóan 5,3 milliósra bővül.
Az IPTV előfizetőkért vívott küzdelem résztvevői a távközlési cégek, a jelenlegi fizetős tévészolgáltatók és a szélessávú videóportálok lesznek, haszonélvezői pedig egyértelműen a felhasználók annak köszönhetően, hogy az éles verseny miatt egyre kifinomultabb szolgáltatások jelennek meg a piacon.
A tét nem kicsi, a piackutató cég előrejelzése szerint az IPTV-s szolgáltatásokból származó bevétel az évtized végére eléri a 27 milliárd dollárt. A forgalom többségét a videószolgáltatások adják majd, míg az egyéb média szolgáltatások és a reklámbevételek várhatóan 14 százalékkal részesednek a bevételből.
A piac fejlődését három fázisra osztja az iSuppli tanulmánya. Az elsőben az alapszolgáltatások bevezetése történik be, amit az értéknövelt és interaktív szolgáltatások követnek majd és végül drámai gyorsaságú fejlődés megy majd végbe a különböző platformok (hang, adat) és állományok integrációjában és az interaktivitásban.
Ugrásszerűen nőhet az IPTV-s tábor
Az évtized végére várhatóan 63,1 millióra nő majd az internet alapú televízió szolgáltatást (IPTV) igénybe vevő előfizetők száma világszerte.
Hirdetés
Hirdetés