Négy évvel ezelőtt Kaliforniában startolt a Wildfire, melynek célja akkor az volt, hogy segítse a különböző közösségi hálózatok optimalizálását. A cég egy olyan platformot kínált, mely közvetlen egyesülhet, szinkronizálhat a Facebook, Twitter, YouTube vagy a Linkedln valamelyikével (vagy többjével).
A vásárlás részleteit nem hozták nyilvánosságra.
Számos technológiai vállalat elkezdte a használni a programot, ami megkönnyíti az ügyfeleik számára a közösségi hálókon való jelenlétet. Az Oracle múlt hónapban vásárolta fel az Involvert, aminek SML-je (Social Markup Language) a fejlesztők számára teszi elérhetővé, hogy testre szabható marketing alkalmazásokat készítsenek közösségi oldalakra, illetve weboldalakra.
A Google sokadszorra terjeszkedik ilyen irányba, legutóbb júniusban vette meg a Buddy Media-t 689 millió dollárért, azelőtt pedig a Virtue-t kebelezte be.
A Google tisztában van azzal, hogy a közösségi világban való jelenlét mennyire fontos, és mennyire jól kiegészíti a marketing kampányokat. A cég termékmenedzser igazgatója, Jason Miller mondta egy blogbejegyzésében: A világ valamennyi vállalkozásának egyformán fontosnak kellene legyen a közösségi oldalakon való részvétel, mivel annál jobb módszer nincs a rajongókkal és ügyfelekkel fennálló kapcsolatok erősítésére.
A Wildfire állítása szerint 16.000 ügyfelet szolgálnak ki jelenleg, a top ötven cégből harminccal állnak partnerkapcsolatban, közel 400 alkalmazottjukkal. „Úgy gondoljuk, hogy idővel a Wildfire és a Google összeolvadása egy jobb platform megalkotásához vezet” - írta egy bejegyzésében Victoria Ranson, a Wildfire egyik társalapítója.