94 millió dolláros, azaz több mint 32 milliárd forintos befektetést kapott az online csalások kiszűrésével foglalkozó magyar startup, a Seon. Az online csalásmegelőző fintech megoldásuk működésének alapja, hogy a legkülönfélébb forrásokból származó digitális lábnyom komplex elemzésével kiszűri a potenciális csalókat az online tranzakcióknál. Gépi tanulásra épülve elemzi az IP címet, az email címet, közösségi médiás információkat és egyéb online viselkedést, mielőtt a vásárlás szándékról eldönti, van-e benne biztonsági kockázat.
Az Institutional Venture Partners (IVP) nevű amerikai befektetőcég korábban a Netflixbe, a Twitterbe, az Uberbe, a Snapchatbe és a Slackbe is beszállt. A befektetők között van még a svéd Creandum és a magyar Portfolion is. A felek megegyezése alapján sem a cégértékelést, sem az egyes társaságok által befektetett összeget, így a pontos tulajdonrészeket sem közölték a Forbes.hu-val.
A céget 2017-ben alapította két corvinusos hallgató, Kádár Tamás és Jendruszák Bence. A tervek szerint az idei év végére több mint 250 munkavállalójuk lehet. Budapesten, Londonban, Austinban és Jakartában is van irodájuk. A Revolut, a Nubank, a Patreon, az Afterpay és a Mollie is a Seon ügyfele.
Mint a lapnak elmondták, ezután is masszív ambícióik vannak: öt év múlva az első számú csalásmegelőző cég akarnak lenni a világon. "Nagyon nagy hangsúlyt fogunk fordítani az amerikai piacra, termékfejlesztési oldalon is merész elképzeléseink vannak, ehhez tőkeerő kell, és a piacon ideális körülmények között lehetett most tőkét bevonni."