Az AOL egy év alatt 2,8 millió amerikai felhasználót vesztett, így összesen 19,5 millióan maradtak. Európában a veszteség valamivel kisebb: 287 ezer felhasználó elpártolásával összesen 6 millió előfizető maradt az AOL-nál.
Az AOL részleg bevételei így értelemszerűen csökkentek az előző évhez képest. A mintegy 5%-os esés következtében a 2005-ös bevételek a 8,3 milliárd érték el. A működési nyereség 9%-kal 1,9 milliárd dollárra emelkedett, az alacsonyabb hálózati és piaci költségeknek, valamint a jobb hirdetési bevételeknek köszönhetően.
Az AOL hanyatlása ellenére a vezetők nagy reményeket fűznek a részleghez. "Az idei évre tervezett lépéseink nagyon egyszerűek. Előfizetőinket rá szeretnénk venni a szélessávú internetes kapcsolatokra történő váltásra." - mondta Jeffrey Bewles, a Time Warner chief operating officer-je FORDÍTSD PLZ. Egy felhasználó több bevételt hozhat, ha szélessávú kapcsolattal rendelkezik, már azzal is, hogy nagyobb adatforgalmat produkál. Ez ugyanis növeli az AOL hirdetési bevételeit.
Ennek érdekében már több DSL és kábelszolgáltatóval is tárgyalásokat kezdeményeztek. A Google-lel közös megállapodás értelmében különféle videó tartalmakat tesznek elérhetővé nem regisztrált AOL felhasználók számára. Az erre fordított beruházások már elérték az egymilliárd dollárt. Ez a lépés is az AOL forgalmának növekedését szolgálta.
A Time Warner egész éves bevételei 4%-os növekedéssel 43,7 milliárd dollárra nőttek, míg a nettó nyereség 3,4 milliárdról 2,9 milliárd dolárra csökkent. A vállalatóriás ennek ellenére bizakodó. A nyereséges egységeket tovább kívánják fejleszteni, a veszteséges részlegek esetében pedig további megszorító intézkedéseket eszközölnek majd.
Time Warner: több bevétel, kevesebb AOL előfizető
A Time Warner is nyilvánosságra hozta 2005-ös pénzügyi évének eredményeit, amely 4%-kal nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest, ám az America Online (AOL) előfizetői száma jelentősen csökkent.
Hirdetés
Hirdetés