Szokatlan hír érkezett szerkesztőségünkbe, mely nem elsősorban üzleti, hanem társadalmi szemmel érdekes kezdeményezésről számol be a válság tetőzése kapcsán. A Szivesseg.net nonprofit, reklámmentes portált 2008 novemberében hozta létre Joós István - sokak számára talán furcsán hangzik - minden üzleti érdek nélkül. Mára már több mint 2500 tagot számlál a Szívesség Közösség, amely ahhoz biztosít felületet, hogy emberek egymásnak segíthessenek, a kérés és a felajánlás egymásra találjon.
A kérések között éppúgy megtalálható munka, mint használati tárgyak, bútor, tüzelő vagy akár élelmiszer, a felajánlások között pedig az előbbiek mellett találunk szálláslehetőséget, fuvart, jogi segítséget, gyermekjátékokat, sőt, néha még számítógépet is. Olyan ember is akad, aki beszélgetést vagy imát ajánl fel, mert ez az egyetlen, amit adni tud, de szívesen segítene másokon. Legtöbben nem vezetünk róla listát, hogy mi minden áll otthon kifogástalan állapotban, parlagon - pedig ha felesleges kacatainktól meg kívánunk válni, annak valóban leghasznosabb és leginkább környezet kímélő módja odaadni valakinek, aki hasznát veszi.
Az alapító elmondása szerint szerint a portál célja, hogy "minél több ember leljen segítségre és egyre többen tapasztalják meg az önzetlen segítségnyújtás felemelő érzését". Joós István jól menő IT cégvezetőből vált földönfutóvá, majd gondolta végig az életét és kezdte újra. A Szívesség Közösség célja bevallása szerint pedig összesen ennyi: hozzájárulni a világ fejlődéséhez.
A portál a www.szivesseg.net címen érhető el, használata ingyenes és regisztrációhoz kötött.