Hatalmas zöld-kampányba kezdett az egyik legnagyobb online közösséget megszólító vállalat. Úgy tűnik az eBay-t is megérintette az a szerencsésnek mondható gondolatiság, amellyel manapság több nagyvállalat is igyekszik pozitív képet kialakítani önmagáról. Ennek természetesen a jó marketing mellett van egyfajta példaértéke is, hiszen környezettudatos lépésekre ösztönzi a többi vállalatot is.
Nemrégiben számoltunk be arról, hogy a Microsoft milyen környezettudatos tervekkel építteti fel az új székházát, az IBM szlogenjei közé emelte a zölddé válás gondolatát, illetve, hogy a Google megújuló energiával igyekszik kiváltani szerverparkjai áramellátást. Ezen kezdeményezések természetesen az iparág többi cégét is arra kényszerítik, hogy a felhasználók szimpátiájának megszerzése érdekében csatlakozzanak a zöld irányzatot vállalati kultúrájába beépítő cégekhez.
A válságban különösen hatékony energiafogyasztás csökkentő intézkedések, hatékonyabb szerver működtetés és a megújuló energiaforrások bevetése igen jót tesz a céges költségvetéseknek is. A megcsappant keresletet ugyan nem kompenzálják az intézkedések, de átmenetileg segíthetik a cégek túlélését, a munkahelyek megőrzését.
Az ebay saját lehetőségeit kihasználva viszont a felhasználóit próbálja takarékosságra biztatni kifejezetten erre a célra létrehozott oldalain. Az oldalakon a környezettudatos vásárlási tanácsok mellett, folyamatosan frissülő hírekkel, hasznos tanácsokkal látják el az odalátogatókat. A takarékos tippek többek között, a számítógépeink energia pazarlását, a hűtési és fűtési költségeinket próbálják csökkenteni. Felhívják a figyelmet a vízkészleteink és a megóvható természeti értékek megőrzésére. Az akcióban nem csak a környezettudatos gondolkodás elterjesztése a cél, a cég a tudatos vásárlási szokásokra is igyekszik rászoktatni felhasználóit.
A sokmilliós eBay felhasználói tábor számára játékok, pályázatok és érdekes információk teszik még vonzóbbá az oldalak rendszeres látogatását, így a közösségépítés most először találkozik a zöld gondolatok közvetítésével.
A tartalom persze közérthető, az oldal szerkesztői például szexi tippeket adnak a március 28.-i „Earth hour" kezdeményezés villanylekapcsolós (este 8:30-9:30 közötti) órájának eltöltéséhez, illetve egészséges és természetes étel receptekkel is szolgálnak a látogatóknak.
A portál anyagait naponta frissítik az akcióba bekapcsolódók, és mivel bárki csatlakozhat, így aztán folyamatosan igen változatos és érdekes hírkavalkád fogadja azokat, akik meglátogatják az oldalt.