Hirdetés
. Hirdetés

Számítógépes játékok és politika

|

A játékosok komoly szavazóerőt képviselnek. Ezt felismerve a nagy játékcégek politikai akcióbizottságot alapítanak.

Hirdetés

Michael D. Gallagher, az Entertainment Software Association (Szórakoztatóipar Szoftverszövetség) ügyvezetője - (és a játékipar nagy lobbistája - úgy nyilatkozott: a csoport vezetősége jóváhagyta a bizottság megalakítását, amely márciusra már bizonyosan működni is fog. Az ESA a tagjai között ott találjuk a játékgyártókat is, mint a Walt Disney, a Sony, a Nintendo, vagy az Electronic Arts.

Az összefogás indokolt, hiszen a játékok szexuális tartalma vagy erőszakos jellege miatt az Egyesült Államok politikusai előszeretettel kongatják meg a populista vészharangot: veszélyben a gyerekek! 2005 óta, amikor a Grand Theft Auto: San Andreas megjelent, és fény derült a szoftverben elrejtett mini szexjátékra, fokozottan támadják a játékipart. Érdekesség, hogy annak idején a most elnökségre pályázó Hillary Clinton nyújtott be törvényjavaslatot az iparág szövetségi szabályozására. A politikus asszony persze azóta sokkal szelídebb hangokat penget: rájött ugyanis, hogy a '80-as évekbeli kiskamasz játékosok mára már a harmincas éveikben járó választópolgárok. A felmérések is a játékosok átlagos életkorának folyamatos növekedését mutatják. Mára ez a szám már 28 és 29 év közé tehető.

A játékok egyre szélesebb körét szólítják meg a társadalomnak, egyre többen töltik a PC vagy valamilyen konzol előtt szabadidejüket. Ráadásul nem csak az erőszakos vagy botrányszagú játékok vonzanak sok vásárlót: a Wii konzol, vagy az olyan darabok, mint a Guitar Hero és a PopCap minijátékok szintén hatalmas sikernek bizonyultak. Ezek a trendek pozitív irányba befolyásolták a játékok megítélését, de mindenképpen szükség van erős érdekképviseletre is.

A bizottság alakulásáról Robert A. Kotick, az Activision elnöke is hasonlóképpen nyilatkozott: "Ez az első nagy lépés." Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a zene- és filmiparnak messze több befolyása van Washingtonban, mint a játékcégeknek - a sok millió dollárnak köszönhetően, amit lobbitevékenységre szánnak.

A Video Game Voters Network 100 ezer tagját mobilizálják a választásokon ť
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.