Noha a Huawei hamarosan bemutatja legújabb csúcsmobiljait, a tech-világ azon töri a fejét, vajon mihez kezd a cég most, hogy rengeteg gyártó kénytelen volt megszakítani az üzleti kapcsolatot velük az Egyesült Államok és Kína között zajló kereskedelmi harc miatt. A cég rengeteg fontos beszállítóját vesztette el, és noha fejlődésük egyelőre töretlennek tűnik, raktáron lévő alkatrészeik valószínűleg egyre csappannak. A fentiek tükrében nem hangzik teljesen alaptalannak az a pletyka, miszerint a gyártó megszabadulna az olcsó mobilokat gyártó leányvállalatától, a Honortól.
A Reuters forrásai szállították a hírt, miszerint a gyártó 2,2 és 3,7 milliárd dollár közötti összegért adhatja tovább az almárkát, mely meglehetősen népszerű lett Kínában, lévén megfizethető telefonokkal árasztotta el a piacot. Ming-Chi Kuo piaci elemző szerint ezzel a Huawei egyáltalán nem járna rosszul az üzlettel, hiszen egyel kevesebb csatát kéne vívnia, cserébe fókuszálhatna a cég sajátmárkás csúcstelefonjaira, illetve a menekülő útként egyre komolyabban kezelt laptopos üzletágra.
A Huawei 2011-ben állt elő a Honor branddel, mellyel a konkurens Xiaomi növekvő térnyerését szerették volna visszaszorítani a költséghatékony telefonok terén. Az évek során nem csak Kínában, de az egész világon elterjedt a márka, mely ár-érték arányban kínált néhány igen fegyelemre méltó eszközt. A Huawei első sorban fiatalokat célzott meg a készülékekkel, és később Honor márkanév alatt megjelentek a mobilok mellett könnyű és stílusos laptopok is.
Az eladásról szóló híreket persze egyelőre érdemes egy kis távolságtartással kezelni, hiszen nem hivatalos forrásból származnak, a Huawei képviselői nem kommentálták az ezzel kapcsolatos megkereséseket. Logikusnak viszont logikus lenne...