Az internetre kötött autók ötletét egyre több gyártó ülteti át a valóságba. Egy friss tanulmány szerint azonban a világháló műszerfalba való integrálása veszélyeket is rejt, hiszen így a hackerek nem csak a postafiókunkat törhetik fel könnyedén, hanem az autónkat is.
A GM Onstar iPhone alkalmazása
Don Bailey és Mathew Solnik, az iSEC Partners biztonsági kutatói megtalálták annak a módját, hogy az intelligens autós rendszerek sérülékenységét kihasználva miként lehet kinyitni és beindítani a távoli eléréssel rendelkező gépjárműveket. A mérnökök felfedezték, hogy a mobil alkalmazások által elért szerverek (service center) pontosan milyen jelet küldenek az autó ajtóinak a kinyitásához és a motor a beindításához. Ennek tudatában megduplázták azon parancsot, amelyet a távoli szerver küld a mobil hálózaton keresztül, így már közvetlenül egy SMS-sel is könnyedén utasítani tudták az érintett rendszereket, azaz a gépjárműveket.
BMW ConnectedDrive is sérülékeny lehet
Habár a kutatók egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy mely gyártók megoldásai sérülékenyek, a héten kezdődő Black Hat konferencián ígéretük szerint két autón is bemutatják majd a hackelési eljárást. A két szakember emellett már felvette a kapcsolatot az érintett gyártókkal, hogy azok még időben be tudják foltozni a támadható réseket.