Az NPD piackutató cég adatai szerint a Windows-alapú Office 2007 kétszer olyan gyors ütemben fogy, mint annak idején a 2003-as kiadás. A sikerhez hozzátartozik az is, hogy a Macintoshra áttérő PC-felhasználók a Mac-re is "viszik" az Office-t. Chris Swenson, az NPD elemzője elmondta: a Mac Office az Egyesült Államokban eladott Office-ok 20 százalékát teszi ki, ami meglepően magas arány. Ez azt jelenti, hogy ha valaki el is távozik a Windows-szférából, az Office-szal továbbra is a Microsoft bevételeit növeli.
Swenson szerint az Office sikere a jól kialakított árazási politikájának is köszönhető. A Home and Student változat például 149 dollárba kerül, és akár három gépre is feltelepíthető. Az Office-ok 80 százalékát ebből adják el, ami nagymértékben épp annak köszönhető, hogy több otthoni gépre is feltelepíthető. Az eladásokat az is segíti, hogy folyamatosan növekszik a világszerte használt PC-k száma, és ezzel együtt a feltelepített Office-csomagoké is.
Kérdés, hogy ha olyan sikeres az Office, akkor miért kellett bevezetni a 60 dolláros promóciós árat diákok számára az Office 2007 Ultimate esetében? Swenson szerint a Microsoft népszerűsíteni szeretné az Ultimate csomagot, amely egyelőre nem fogy túl jól. A most bevezetett promóció 2008. április 30-ig tart az Egyesült Államokban, és hamarosan kiterjesztik Franciaországra, Olaszországra és Spanyolországra is. Az Office Ultimate listaára 679,95 dollár.
Sikeres az Office 2007
Míg a Vista-eladások nem éppen a Microsoft elképzelései szerint alakulnak, az Office szárnyal a piacokon.
Hirdetés
Hirdetés