A koronavírus-világjárvány következtében szárnyal az online kereskedelem, így azok, akik képesek ezt időben felismerni, és gyorsan levezényelni az átállást, akár még hasznot is remélhetnek a szerencsétlen helyzetből. Az ilyen kereskedőknek ad segítséget egy magyar startup, a Conversific Zrt., amely üzleti elemzésekkel és testre szabott ajánlásokkal járul hozzá a profitnöveléshez.
A cég 2017-ben indult azzal az ötlettel, hogy a mikro- ás kisvállalkozásoknak segítsenek magas szintű elemzési eszközökhöz jutni, ezzel téve könnyebbé számukra az adatalapú döntéshozást. Az áttörést a Freemium - ingyenesen hozzáférhető és csak az extra funkciókért fizettető - üzleti modellre váltás hozta meg, amikortól a Shopify, WooCommerce és magyar ShopRenter webáruház-platformok használói már az ingyenes verzióval is olyan értékes üzleti információkhoz juthatnak, amivel az iparági versenytársaik adataival tudják összemérni saját teljesítményüket.
"Nagy segítség megtudni, hogy hol veszítjük a legtöbbet, hol folyik el a marketingre költött pénz. Rögtön látni, hogy a konverziós ráta mely területen gyengébb az átlaghoz képest és hova érdemes fókuszálni, amiben pedig a konkurenciánál jobb az érték, azt semmiképp nem szabad bolygatni" - mondta Lakatos Szonja, az applikációt használó egyik magyar webáruház tulajdonosa.
A Conversific Zrt. most egy 2 millió eurós (~660 millió forintos) tőkebefektetést kapott az MFB csoporthoz tartozó Hiventurestől, valamint a Bonitás Alapkezelő Zrt.-től. Erre azután került sor, hogy a cég tulajdonosai több felvásárlási ajánlatot is elutasítottak és inkább a további fejlesztés mellett döntöttek.
"A mostani befektetést arra használjuk, hogy újabb innovációkkal bővítve a terméket, ezen a platformon a részesedésünket 3-5 százalékra növeljük, ahol már ma is az egyik legkeresettebb analitikai app mi vagyunk." - nyilatkozta Bódog Norbert, a Conversific Zrt. vezérigazgatója.
A startup már most olyan ingyenes e-kereskedelmi benchmarkadatokkal is segíti a webshoptulajdonosokat, amivel más szereplők, köztük az analitikai piacon világelső Google Analytics sem. Mára a bevételeik 90 százaléka külföldről, azon belül is az exportbevételek 60 százaléka az angolszász országokból - USA, Anglia, Kanada, Ausztrália - érkezik.