Miközben a január végén megjelenő új operációs rendszerre készül, a Research in Motion kénytelen volt csökkenő készülékeladásokról és a várható veszteségről is beszámolni. A december 1-jén lezárult harmadik pénzügyi negyedévben a RIM 14 millió dolláros profitot termelt, de a második negyedévi 7,4 millió eladott készülék helyett a harmadik negyedévben mindössze 6,9 millió BlackBerry okostelefont sikerült értékesíteni, és csak 255.000 BlackBerry PlayBook tabletet.
A RIM úgy véli, a jelenlegi negyedévben veszteséges lesz, és tovább csökken a BlackBerry 7 alapú készülékek eladása is, mivel a vásárlók már az új BlackBerry 10-re várnak. A cég továbbra is megpróbál csökkenteni a BlackBerry készülékek és szolgáltatások árán, hogy fenntartsák vásárlóbázisukat, jelentették be sajtóközleményükben.
Az első BlackBerry 10 termékeket jelenleg több mint 150 szolgáltató próbálgatja szerte a világon, és 120-nál is több vállalat vesz részt a készülékek béta tesztelésében, jelentette a RIM.
A cég harmadik negyedéves bevétele 2,7 milliárd dollár volt, ami 5 százalékkal kevesebb az előző negyedévhez képest, és éves szinten 47 százalékos zuhanást jelent. De még ez az alacsony szám is jobb, mint amit az elemzők vártak, hiszen a Thomson Financial által megkérdezett szakértők csak 2,66 milliárd dollárral számoltak. A cég várható veszteségét ezért módosították 114 millió dollárra, ami mindössze 0,22 százalékot jelent a korábban becsült 0,35 százalékhoz képest.
A RIM a jövőjét mindenképpen a január 30-án New Yorkban debütáló BlackBerry 10-re tette fel. A már régóta várt, és folyamatosan csúszó operációs rendszer mindenki szerint az utolsó lehetőség, hogy a RIM életben maradhasson az okostelefon piacon. A szolgáltatók szintén a premierkor fogják bejelenteni, mikortól lesznek elérhetőek a BlackBerry 10-et futtató telefonok, mondta Thorsten Heins, a RIM CEO-ja egy konferenciabeszélgetés során.
Az új platform startja után a RIM továbbra is fejleszteni fogja majd a BlackBerry 7-et, sőt elképzelhető, hogy új telefonok jelennek majd meg a régi operációs rendszerrel. A jelenlegi telefonok eladási mutatói a világ egyes részein emelkedést mutatnak, különösen Ázsiában.
Kiderült az is, hogy a RIM némileg változtat üzletpolitikáján. Az új operációs rendszerrel érkező telefonok vásárlói már egyenként választhatják ki, milyen BlackBerry szolgáltatásokra van szükségük, nem kell mindent megvenniük.
Heins elmondta, egy menüből választhatják majd ki az ügyfelek a számukra leginkább megfelelő csomagot. Egy kisebb vállalatnak például elég lehet az alap BlackBerry-emailezés és nincs szükségük az átfogóbb szolgáltatásokra.
Jelenleg a RIM szolgáltatásai egy csomagban érkeznek és vagy közvetlenül a cégnek, vagy a szolgáltatóknak kell értük havidíjat fizetni. A változásnak köszönhetően a vállalati felhasználók továbbra is rendszeres havi bevételt generálnak majd a RIM számára, de lesznek olyan ügyfelek, akik semmit sem fognak fizetni.