Amerika vásárlási szokásai egyre inkább a világháló felé mozdulnak el: A 2004-es karácsonyi szezonban még csak az ajándékért loholók 22 százaléka választotta az elektronikus vásárlási megoldásokat, 2005-ben már a vevők 32 százaléka döntött úgy, hogy internetes áruházakból szerzi be a fa alá valókat.
A leginkább keresett termékek a ruházati cikkek voltak, összesen 5,3 milliárd dollárért vásároltak be ezekből weben át, nem csekély 42 százalékkal többen mint tavaly. Ez azt is jelenti, hogy kezd megdőlni a "mindenáron fel kell próbálnom" szemlélet.
A termékkörök közötti második helyet megosztva a számítástechnikai hardverek és a szórakoztató elektronikai termékek szerezték meg, kategóriánként 4,8 milliárd dollárral. Ezen termékkörök tekintetében hihetetlen volt az internetes vásárlói kedv növekedése, az előző évhez képest 126 százalékkal több hardvert és 109 százalékkal több tévét, DVD lejátszót és hifit rendeltek.
Ami egyértelműen (szomorú) meglepetésként érte az elemzőket - és persze a kereskedőket is - az a játékok piacán tetten érhető forgalomcsökkenés: a 2,3 milliárd dolláros összes interneten keresztüli megrendelés 9 százalékos visszaesést mutat az előző évben elért eredményhez képest.
Rekordforgalom az amerikai webboltokban
A harmincas szám jellemzi az amerikai internetes áruházak karácsony előtti forgalmát: Az előző év hasonló időszakához képest harminc százalékkal többet költöttek a webes vásárlók, így a teljes forgalom valamivel meghaladja a harmincmilliárd (!) dollárt.
Hirdetés
Hirdetés