A Flashmagazine.com nemrég közölt cikkében fejti ki az Adobe nemzetközi árképzésével kapcsolatos aggályokat, amelyek kapcsán az elkeseredett felhasználók 2007. március 30-án petíciót indítottak. A szoftvercég Creative Suite 3 Design Premium szoftvercsomagját vizsgálva a számítások azt mutatták, hogy nem kevesebb, mint 1527 dolláros eltérés mutatkozik az angliai és az amerikai árak között. Ez azt jelenti, hogy egy londoni dizájner elrepülhet New Yorkba a Lufthansa járatán, eltölthet egy éjszakát egy négycsillagos manhattani hotelben, és a Creative Suite 3 Design Premium csomag megvásárlását követően még további 200 dollárja marad. Ha netalán vásárol még egy szoftvercsomagot, visszatérve komoly haszonnal értékesítheti azt.
Több ismert közösségi szakember szólalt fel a témában, akik azt remélik, hogy az Adobe megoldást talál az igazságtalan megkülönböztetésre. A petíciót már közel 10 ezren írták alá, és a szervezők gondoskodtak róla, hogy az EU felé is továbbítsák az árakra vonatkozó felülvizsgálati kérelmüket. A helyzet hasonló más európai országokban is, a cikk részletes összehasonlító táblázatot közöl az Adobe Creative Suite 3 Web Premium csomagot alapul véve. Ebből a németországi példát ragadtuk ki, ahol az árak magasabbak, mint Angliában:
- Egyesült Államok: 1599 dollár
- Nagy Britannia: 1195 font (2512 dollár - 913 dollárral drágább)
- Németország: 1899 euró (2713 dollár - 1114 dollárral drágább)
A fenti árakon is túltesznek azonban a magyarországi Adobe listaárak, amelyeket a Trans-Europe Kft. tett közzé honlapján. Szintén a Web Premium csomagot vettük példának:
- Magyarország: nettó 509 000 forint (2822 dollár - 1223 dollárral drágább)
Az swf.hu megkérdezte Kafka Györgyöt, a Trans-Europe Kft. ügyvezetőjét, hogy mivel indokolja a németországi árakat is meghaladó hazai árképzést. A hivatalos választ mi is közöljük majd oldalunkon.