A Tanzániai Utazásszervezők Szövetsége az IBM Corporate Service Corps önkéntes szolgálatával együttműködésben elindította weboldalát a www.tatotz.org címen, és keresőrendszert hozott létre, amelynek segítségével az utazási irodák, valamint az egyéni utazók is könnyen és gyorsan megtalálhatják megbízható helyi partnerüket.
Egy kattintással ajánlatkérést küldhetnek a Szövetség tagjai közé tartozó, több szempont szerint hatékonyan kereshető utazásszervezőknek, akár a Kilmandzsáró megmászására, akár egy szerengeti szafarira, vagy éppen zanzibári pihenésre készül az utazó. Eddig a turistáknak és az utazási irodáknak operátorok százai között kellett keresgélniük, amíg megtalálták a megfelelő partnert.
A projekten egy négyfős - magyar, egyesült államokbeli, izraeli és japán IBM-es önkéntesekből álló - csapat dolgozott, amelyben hazánkat Intődy Gábor kommunikációs vezető képviselte. A weboldal elindításán kívül az önkéntesek kommunikációs- és marketing tervet állítottak össze a tanzániai idegenforgalom fejlesztésére, valamint egy kifejezetten kis- és közepes utazási vállalkozásoknak szóló üzleti oktatási anyagot is készítettek.
Nem sokkal korábban az IBM Magyarország másik alkalmazottja, Sztrókay Péter pénzintézeti ügyfélmenedzser Vietnamban a Danangi Kereskedelmi Kamarát támogatta az önkéntes programon keresztül, és segítette a helyi vállalkozókat a korszerű számítástechnikai eszközök alkalmazásában, valamint vállalkozók és egyetemisták számára tartott értékesítési tréningeket.
Az IBM Corporate Service Corps program keretében a cég tapasztalt szakemberei fejlődő országok közösségeit segítik üzleti és technológiai ismereteik átadásával. Nem kevésbé fontos cél a résztvevők tudásának, valamint a kultúrák közötti kommunikációs készségek továbbfejlesztése, amelyet a vállalat jól kamatoztathat a későbbiekben.