A lassuló gazdaság miatt 2022-ben csökkent az összes okostelefon-szállítás, de a prémium piac továbbra is virágzik, mivel az eladások 1 százalékkal nőttek az egy évvel ezelőtti értékhez képest.
Mindennek középpontjában az Apple állt, amely a legfrissebb adatok szerint a csúcskategóriás piac 75 százalékát szerezte meg, amely a 600 dolláros vagy annál magasabb árú készülékeket jelenti. Hogy biztosítsa sikerét ugyanebben a szegmensben, a technológiai óriás állítólag még idén exkluzív funkciókat vezet be az iPhone 15 Pro és az iPhone 15 Pro Max készülékeken - a Counterpoint Research adatai szerint.
Az Apple-nek 2021-ben 71 százalékos piaci részesedése volt a prémium okostelefonok kategóriájában, és ez a trend a legfrissebb adatok szerint tavaly tovább erősödött, a vállalat 75 százalékos piaci részesedést ért el. Ugyanezt a sikert nem tudta megismételni a Samsung, amely ugyanebben a kategóriában mindössze 16 százalékos piaci részesedést hozott össze.
Sőt, egy korábbi ellátási lánc zavarnak köszönhetően, amelyről az Apple sajtóközleményben tájékoztatta vásárlóit, az iPhone 14 Pro és iPhone 14 Pro Max eladások megszenvedték a 2022-es negyedik negyedévet.
"Az OEM-gyártók között az Apple eladásai éves szinten 6 százalékkal nőttek a prémium piacon, ezzel bővítette részesedését, és a szegmens teljes értékesítésének háromnegyedét szerezte meg. Az Apple nagyobb mértékben is növekedhetett volna, ha nem következik be az iPhone 14 Pro és Pro Max ellátási zavar a 2022-es ünnepi csúcsszezonban. Az Apple a Huawei kínai visszaeséséből is profitált" - írja a jelentés a WCCF Tech szerint.