Az internetes világ elemzésével foglalkozó Internet Outsider című blogon adatokkal alátámasztott elemzést olvashatunk az offline és az online hirdetési piac bevételeinek alakulásáról. Ezek szerint a négy legnagyobb amerikai online médiacég - a Google, a Yahoo, az AOL és az MSN - reklámbevételei 2007 második negyedévében 1,3 milliárd dollárral, vagyis 42 százalékkal nőttek. A 15 legnagyobb amerikai tévé, újság, folyóirat, rádió vagy szabadtéri reklámcég - Time Warner, Viacom, CBS stb. - bevételei 280 millióval (vagyis 3 százalékkal) csökkentek ugyanebben az időszakban.
Egy másik számítás is az online média növekedését mutatja. Az amerikai hirdetési bevételek a vizsgált 19 vállalkozásnál a második negyedévben 13,8 milliárdra nőttek. Az online rész 3 milliárd dollárról 4,2 milliárd dollárra nőtt (23 százalékos részesedésről 30 százalékos részesedésre). Az offline rész 9,9 milliárd dollárról 9,6 milliárd dollárra csökkent (77 százalékos részesedésről 70 százalékra). Vagyis egy év alatt az online hirdetési cégek 7 százaléknyi piaci részesedést szereztek.
Ami az offline médiát illeti, egyedül a szabadban reklámozó cégek bevétele növekedett 13 százalékkal. A tévés reklámok 1 százalékkal, vagyis 50 millió dollárral csökkentek, a nyomtatott lapok hirdetései 5 százalékkal, vagyis 170 millió dollárral hoztak kevesebbet a konyhára, míg a földi sugárzású rádiók reklámbevételei 7 százalékot, (105 millió dollárt) veszítettek.
Az összeállításban vizsgált cégek: Google, Yahoo, AOL, Microsoft, Time Warner, Viacom, CBS, News Corp., CBS Radio, Citadel, Disney, Entercom, Clear Channel, Clear Channel Outdoor, Time Inc., New York Times Company, McClatchy, Dow Jones és Gannett. A részletes elemzés ezen az oldalon tekinthető meg.