Az Organic amerikai tanácsadó cég ügyfelei az internetes reklám költségvetéseinek 20-30 százalékát keresőoldalak szolgáltatásaiba invesztálják. Az olyan multinacionális cégek, mint a DaimlerChrysler, online marketing költségvetésük 20-30 százalékát már a keresőoldalakon elhelyezett hirdetésekre költik. Az internetes reklámra fordított összeg 40 százaléka a PPC (pay-per-click), vagyis kattintás alapú elszámolási rendszerekbe áramlik.
Az internetes kereskedést ma már nem csak az e-shopok jellemzik. Magyarországon is túlnyomórészt internetes információbeszerzéssel kezdődik az üzletek lebonyolítása. Ezért különösen fontos a reklám megfelelő és előnyös elhelyezése az online médiumokban.
- A célirányos internetes reklám a marketing egyik leghatékonyabb eszköze, amelynek segítségével egyszerűen és pontosan mérhető a hatékonyság, a ráfordítások megtérülése - mondta Kálmán Tamás, a területre szakosodott Etarget magyarországi vezetője. - A magyar média- és reklámügynökségek egyelőre csak ismerkednek a PPC rendszerekkel és felhasználásukkal, de ezen a téren gyors fejlődésre számítunk. A PPC rendszerek hatékony felhasználása tapasztalatokat követel, következésképp az a médiaügynökség kerül előnyösebb helyzetbe, amelyik hamarabb kezd el komolyan foglakozni a célirányos internetes marketinggel.
Növekszik a keresőoldalak hirdetői tábora
A kis- és középvállalatok után a nagyvállalatok is felfedezték maguknak a célirányos internet-marketing nyújtotta lehetőségeket.
Hirdetés
Hirdetés