Interactive Advertising Bureau és a PricewaterhouseCoopers mérték fel a vezető vállalatokhoz befolyt, online hirdetésekből származó bevételeket. Ide kell érteni például a Google-t és a Yahoo-t. A felmérésből kiderült, hogy az internetezők egyre hatékonyabban reagálnak a hirdetésekre, s ezt a hirdetők is felismerték.
A fejlődés elképesztő: az IAB és a PricewaterhouseCoopers 1996 óta követik figyelemmel az online hirdetésekből származó bevételek változását. Az 1997-ben realizált egymilliárd dollár tavaly már 12,5 milliárdra nőtt.
A mostani 38 százalékos növekedés az elmúlt év első negyedévéhez képest értendő. 2005 utoló negyedévében hat százalékkal kevesebb volt a bevétel, mint most. Elemzők szerint ez is nagy eredménynek számít, mivel a karácsonyi tumultusban a legnehezebb elérni a vásárlókat a reklámokkal.
Növekedtek az online hirdetési bevételek
Az Egyesült Államokban az online hirdetésekből származó bevétel 38%-kal nőtt az idei első negyedévben, s így elérte a 3,9 milliárd dollár rekordot.
Hirdetés
Hirdetés