Előzetes becslések alapján az iparág összes negyedéves értékesítése 215 millió darab készülék, mely az előző negyedévhez képest 12 százalékos visszaesés, éves összehasonlításban azonban és 27 százalékos növekedés.
A Nokia negyedéves készülék volumene 75.1 millió darab volt, mely 10 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest, 40 százalékos növekedés azonban éves összehasonlításban.
Előzetes becslések alapján a Nokia negyedik negyedéves piaci részesedése 35 százalék volt, mely 1 százalékos bővülés az előző negyedévhez képest, és 3 százalékos növekedés éves összehasonlításban.
A Nokia értékesítési árbevétele az Egyesült Államokban közel megduplázódott az előző év azonos időszakához képest.
A készülékek átlagos eladási ára 103 euróra nőtt az előző negyedéves 99 euróhoz képest.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: "A Nokia kiváló negyedévet zárt, különösen az értékesítési árbevétel és a részvényenkénti nyereség éves növekedésével lehetünk elégedettek. Erős termékválasztékunknak és a terveink kiemelkedő megvalósításának köszönhetően az egyébként rendszerint gyengébb első negyedévben is jó eredményeket értünk el. Érdemes kiemelni, hogy a piaci részesedésünk újabb három százalékkal, 35 százalékra emelkedett. A Nokia így továbbra is biztosan őrzi vezető helyét..
Arra törekszünk, hogy továbbra is sokszínű, tudásban és formában minél változatosabb termékpalettával legyünk jelen a piacon, különösen a középkategóriás telefonok terén. Örömmel látom, hogy az új piacok meghódításáért folyó versenyben helyes stratégiát választottunk. Ennek legjobb példája az N70-es multimédia komputer, mely a WCDMA készülékek között a legjobb eladási statisztikával büszkélkedhet, és a Nokia legjövedelmezőbb terméke volt az első negyedévben.".
Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnöke és operatív igazgatója elmondta: "Az iparág újabb sikeres év előtt áll. Becsléseink szerint idén a világpiac 15 százalékkal növekedhet, melyből 70 százalékot a feltörekvő piacoknak köszönhetünk. A Nokia jövőbeli sikere szempontjából létfontosságú, hogy a felzárkózó országok piacán tovább erősítsük vezető helyünket, elsősorban a belépő kategóriájú, olcsóbb készülékek segítségével. A tartós növekedésünk másik záloga a hálózati üzletág jó teljesítménye, így örömmel látjuk a javuló eredményeket ebben az üzletágban."
Vállalati és iparági kilátások a második negyedévre és a teljes 2006-os évre:
Nőttek a Nokia bevételei
A Nokia értékesítési árbevétele 29 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához (1. negyedév) képest, a részvényenkénti nyereség értéke pedig 32 százalékkal emelkedett. A jó eredmények elsősorban annak köszönhetők, hogy a cég a tavalyi évhez képest 40 százalékkal több mobiltelefont értékesített, megszilárdítva vezető helyét a piacon.