Az MPP által 500 fős mintán végzett felmérés szerint az e-mail címmel rendelkezők mintegy 86 százaléka legfeljebb az ingyenes, vagy csak egy rövid próbaidőszakig használható spamszűrőket hajlandók kipróbálni, ám a szoftverre már nem akarnak áldozni: a lejárat után nem vásárolnak licencet. Mindez azok fényében is lehangoló kép - különösen a szoftvergyártók szempontjából -, hogy egyes kutatók szerint a spamek száma idén a korábbi évek csökkenő tendenciáival homlokegyenest fog változni, s a kéretlen levelek száma éves szinten elérheti az 50-60 milliárdot.
A rengeteg spam nem csupán felmérhetetlen hardver-erőforrást kötnhet majd le, hanem a felhasználóknak is elveszi a kedvét az elektronikus levelezés használatától, hiszen ha nem vesznek igénybe spamszűrőt, akkor a kéretlen levelek napi szintű problémát okoznak, a nem megfelelő spamszűrővel pedig a "jó" levelek egy része sem ér célba.
A megkérdezettek válaszaiból egyébként kiderült az is, hogy mit várnak el a felhasználók egy spamszűrő programtól: ezek szerint a kéretlen leveleket megjelölő szoftverek legyenek könnyen kezelhetők, minden levelezőklienssel kompatibilisek és magyar nyelvűek. A válaszadók a negyedik legfontosabb kritériumnak azt tartják, hogy a spamszűrő program - a legújabb informatikai trendeknek megfelelően - több módszer szerint végezze a munkáját, vagyis több keresőmotort tartalmazzon.
Jóllehet ma már egyhavi szélessávú internet-előfizetés díjáért elérhető egy több keresőmotoros spamszűrő szoftver, amely a termékfrissítések révén akár két-három évig is védelmet nyújthat a kéretlen levelek ellen, a válaszadók közel egyötöde továbbra is inkább kézzel válogatja ki a kéretlen leveleket, míg 32 százalékuk időről időre letölt egy-egy ingyenes szűrőprogramot, amelyet a próbaidőszak vége után eltávolít számítógépéről - a felhasználók mindössze 23 százaléka tervezi, hogy a jövőben esetleg spamszűrőt vásárol.