Védd a fákat, egyél hódot! – szlogennel próbálta a Lexmark nyomtatási tippekkel védeni a környezetet. A Herman Ottó Magyar Országos Állat- és Természetvédő Egyesület azonban kedden tiltakozó sajtóközleményt adott ki, melyben provokatívnak és felháborítónak tartja a jelenleg is futó kampányt.
A Lexmark magyarországi képviselete végül sajtóközleményben biztosította a reklámhirdetésük ellen tiltakozó HEROSZ-t, a tréfás megfogalmazással épp arra akarta felhívni a figyelmet, hogy a hódok kipusztítása képtelen ötlet, a nyomtatási szokások megváltoztatásával tehetünk a fák védelméért, és tágabb értelemben a környezetvédelemért!
A vállalat vezetősége nem tagadja, hogy ezen meghökkentő kommunikációval szerették volna megmozgatni az állóvizet, és célba juttatni üzenetüket, ám természetesen nem állt szándékukban kárt tenni a védett állatokban, mindössze a fák és a környezet védelmében kívántak kiállni.
„Tudtuk, hogy a hód Magyarországon a védett emlősök között szerepel, ezért is hívjuk fel a figyelmet minden megjelenésben, legyen az újsághirdetés, weboldal vagy banner, hogy tilos elpusztítani ezeket az állatokat.” – jelentette ki Barabás György, a Lexmark hazai képviseletének vezetője. – „A megjelent hódos receptek is általunk kitalált, soha el nem készített ételek, és természetesen az ételfotók egyikén sem valódi hód szerepel. Sajnáljuk, amennyiben azt félreértette a HEROSZ.” – tette hozzá.
A Lexmark Magyarországi Képviselet www.nyomtasskevesebbet.hu című akciós oldalán, és a hivatkozott hirdetésekben egyaránt abszurd megoldásként tünteti fel a hódok elpusztítását a fák védelme érdekében, és helyette a nyomtatási szokások megreformálásával, hasznos tippekkel nyújt követendő alternatívát.
A Lexmark egyetért a HEROSZ-szal abban, hogy a védett állatok megóvása miatt felhívták a figyelmet a hódfogyasztás büntetendő voltára. A vállalat, bár nem függeszti fel a kampányt, szintén felhívja a felhasználók figyelmét, hogy ne hódból készített ételekkel, hanem kevesebb nyomtatással tegyenek környezetükért.