Míg reggel főleg nagyobb értékű műszaki cikkeket vásároltak az Extreme Digital Black Friday alkalmával a felhasználók, délutánra a szájmaszk, a tisztítószerek, mosókapszulák iránti kereslet szaladt az egekbe. A 2020-as fekete pénteken egyértelműen érzékelhetők a járvány hatásai. A webáruházban a nemzetközi dátumhoz képest ismét korábban tartották a Black Friday leárazást, és a reggel 6 órás kezdéstől délután fél négyig 50 ezer darab terméket rendeltek meg az internetes vásárlók, ami közel 20 százalékos többlet a tavalyi Black Friday azonos időszakához viszonyítva. Normál időszakban ilyen mennyiségű rendelést 12 nap alatt kapnak.
Érdekes módon a webáruház közleménye szerint a forgalmat nem fogta vissza a járvány, sőt: tavalyhoz képest délutánig több mint 30 százalékkal magasabb a webáruház forgalma a tavalyi fekete péntekhez képest. Idén egy vásárló átlagosan 1,8 darab terméket rakott a kosárba az első kilenc és fél óra statisztikái szerint.
A járvány hatása viszont több fronton is érződött idén: egyrészt délutánig a legnagyobb számban fogyó termékek között megtalálható a szájmaszk, a fúró-csavarozó gép, a wifi-router, továbbá az automata és a kapszulás kávéfőző is. Másrészt idén sokkal többen (40 százalék) böngészik az ajánlatokat kényelmesen, a számítógép mellett ülve, vélhetően azért, mert sokan dolgoznak home office-ból. Mobil eszközről csupán a látogatók 60 százaléka keresi fel az oldalt, pedig tavaly és a forgalmas reggeli órákban ez az arány már 70 százalék felett volt.
Ugyankkor a bolti átvétel a járvány dacára is jól tartja magát a rövid, vélhetően az 5 napos átvételi határidő miatt. A rendelések 46 százalékát kérik az ország 17 Extreme Digital szaküzletének valamelyikébe, 54 százalékát pedig kiszállítással. A bolti átvétel biztonságosságáról az Extreme Digital az eladók és a vásárlók számára egyaránt kötelező maszkhasználat mellett az üzlethelyiségben tartózkodó emberek számának korlátozásával, és egyéb biztonsági intézkedésekkel gondoskodik.
Míg a reggeli órákban az okostelefon, az okostévé, és a szárítógép uralta az eladási listát, délutánra átalakult a termékkategóriák sorrendje: az első helyre a napi fogyasztási cikkek (többek közt a mosó-, mosogatószerek, öblítők) kerültek, a második helyre a szerszámgépek, a mobiltelefon pedig a harmadik helyre szorult vissza.