Az IMS Research piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint az idei első negyedévben tovább csökkent a táblagépek átlagos eladási ára, egész konkrétan a tavalyi utolsó negyedévhez képest 21 százalékkal 386 dollárra (~88 ezer forintra) esett az összeg. Megemlítendő, hogy ez részben a második generációs (nem a Retina kijelzős) iPad piacon tartásának is köszönhető, az Apple 399 dollártól árulja az eszközt.
Gerry Xu, az IMS elemzője szerint a drasztikus árcsökkenés nem szimplán technikai okokra - például az alkatrészek egyre olcsóbbá válására - vezethető vissza, hiszen a tabletek piacán elképesztően nehéz feladat egyedi termékekkel előrukkolni, így a gyártók egyre inkább csak az árak terén próbálják „alulmúlni” a konkurenciát – a piackutató vállalat szerint még a legolcsóbb eszközök esetén eddig elérni kívánt, 200 dolláros álomár is csökkent.
Az idei év újabb érdekes változásokat hozhat a táblagépek piacán, hiszen hamarosan bemutatkozhat a Google 150-200 dolláros Nexus tablete, ezen felül az Amazon / Barnes & Noble duó is valószínűleg serényen dolgozik már a táblagépeinek új generációján. Az említett cégek előnye, hogy az olcsó termékeiket a szolgáltatásaikkal párban képesek árulni, így akár minimális veszteséggel is hajlandóak eladni a hardvereiket, köszönhetően a hozzájuk csatolt, vonzó pénzköltési lehetőségeknek.