A sencseni székhelyű vállalat, a világ legnagyobb kommunikációs eszköz gyártója arról is beszámolt, hogy profitrátája 8 százalék körül volt az év első három hónapjában, ami valamivel magasabb, mint a tavalyi év első negyedévében elért profitráta. Ugyanakkor a Huawei nem tette közzé nettó profitjának számszerű értékét.
A korlátozott eredménybejelentés egy olyan időszakban látott napvilágot, amikor az amerikai kormányzat egyre intenzívebb kampányt folytat a Huawei ellen, azzal vádolva a céget, hogy berendezéseit kémkedésre lehet használni, és arra ösztönzi a szövetséges országokat, hogy tiltsák be következő generációs 5G mobil hálózataikban a Huawei termékeit.
A kínai technológiai óriás többször is tagadta a vádakat, és egy előzmények nélküli sajtókampányt indított, megnyitva kapuit az újságírók előtt, sőt, még a korábban visszahúzódó alapító, Ren Zhengfei is a média rendelkezésére állt.
A világ harmadik legnagyobb okostelefongyártójaként is tevékenykedő Huawei a múlt héten arról számolt be, hogy számos szerződést nyert el 5G technológiájú telekommunikációs berendezések szállítására az intenzív amerikai lejárató kampány ellenére. Március végéig 40 kereskedelmi 5G szerződést kötöttek szolgáltatókkal, és világszerte több mint 70 ezer 5G alapállomást szállítottak le, amelyek száma május végéig várhatóan eléri a százezret.
A Huawei hálózati üzletágának bevétele két év óta először 2018-ban csökkent, azonban Ren Zhengfei egy, a CNBC-nek adott interjúban azt mondta, hogy a hálózati berendezések eladásai 15 százalékkal emelkedtek, miközben a fogyasztói üzletág 70 százalékos növekedést ért el az első negyedévben. Ezek a számok növekedést, nem pedig csökkenést jeleznek, mondta a vezérigazgató.
Guo Ping, a vállalat elnöke pedig azt mondta, reményei szerint mind a három üzleti egységük - fogyasztól, telekom szolgáltatói és vállalati - kétszámjegyű növekedést fog elérni az idén.
A Huawei 59 millió okostelefont értékesített az első negyedévben. A vállalat nem hozta nyilvánosságra az egy évvel ezelőtti számokat, de a Strategy Analytics piackutató cég adatai szerint a Huawei 39,3 millió mobilt szállított le 2018 első negyedévében.