Szekszárdon és környékén több tízmilliárd forint értékű infrastrukturális fejlesztés indul, amely elsősorban a közlekedést érinti. A tervek között szerepel egy új, 50 kilométer hosszú autópálya építése, amely a tompai határátkelőtől a Szent László hídig vezet majd.
A város közlekedési hálózatának fejlesztése keretében egy 10 kilométeres elkerülőút, egy turbó körforgalom, valamint új kerékpárutak épülnek, emellett 5,5 kilométernyi városi útszakaszt is felújítanak. A közlekedés javítása érdekében a csatári körforgalmat is átalakítják, amely kétszeresére növeli a csomópont kapacitását és csökkenti a várakozási időt.
A vasúti és autóbuszos közlekedés fejlesztése érdekében a MÁV-csoport teljes körűen felújítja a szekszárdi autóbusz-állomást, új parkolókat épít a vasútállomás mellé, valamint folyamatosan modernizálja a járműparkját.
A város sport- és rekreációs lehetőségei is bővülnek: az 5,2 milliárd forintos beruházással megépült fedett uszodát 2024 szeptemberében adják át, és tervek között szerepel egy élményfürdőt is magában foglaló rekreációs park építése.
Egészségügyi fejlesztések terén felmerült egy új kórház építésének lehetősége, amely 2030-ra valósulhatna meg, figyelembe véve a megyei egészségügyi ellátás szükségleteit.
További városfejlesztési projektek közé tartozik egy kereskedelmi negyed kialakítása Szekszárd északi részén, valamint a Liszt Ferenc Zeneiskolának otthont adó Augusz-ház teljes körű felújítása.
A fejlesztések célja, hogy Szekszárd közlekedési és gazdasági szempontból is fejlődjön, miközben a helyi lakosok életminősége is javul.