A pontos adat 59,3 százalék volt, amitől a második helyen végzett Yahoo messze elmarad a maga 22 százalékával. A Microsoft a harmadik helyen áll továbbra is 12,1 százalékkal.
Úgy tűnik, hiába öl óriási összegeket a Yahoo és a Microsoft a keresési szolgáltatások fejlesztésébe, a Google akkor is képes megőrizni fölényét. Ennek ellenére a sereghajtók vezetői optimisták, valahányszor a Google fölényének okáról kérdezik őket: általában olyan válasz érkezik a Yahoo és a Microsoft képviselőitől is, hogy a keresési technológiáknak még bőven van hová fejlődniük.
A márciusi helyzethez képest egyébként a Google további egy százalékot szerzett a globális részesedésből. A Yahoo értékei nagyjából váltzatlanok maradtak, azt a bizonyos egy százalékot a Microsoft kényszerült átadni a Google-nak. Mindeközben tovább nőnek az online hirdetésekből származó bevételek is. Ennek 41 százalékát tették ki a keresési felületeken megjelent reklámok, ami 5,1 milliárd dollárt jelent. Ez az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest 30%-os növekedés.
Megint nőtt a Google piaci részesedése
A Google még mindig a legnépszerűbb keresőoldal az Egyesült Államokban, májusban az innen indított keresések 60%-át bonyolították le a rendszeren.
Hirdetés
Hirdetés