A Google tavaly jelentette be, hogy szeretné megvásárolni a Fitbitet, de az ilyen nagy cégek közötti üzletek előkészítése eleve lassan halad, ez esetben pedig kifejezetten lomha a folyamat, mivel az Egyesült Államokban és Európában is aggodalmat keltett, hogy a világ legnagyobb hirdető cége hozzájut a Fitbit által öszegyűjtott egészségügyi adatokhoz. Az EU előzetes vizsgálata után most az a döntés született, hogy mélyebben is meg kell vizsgálni, a tervezett összeolvadással a Google nem jut-e tisztességtelen versenyelőnyhöz.
Az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke, Margrethe Vestager szerint a vizsgálattal azt szeretnék biztosítani, hogy a Google a viselhető eszközök által összegyűtött adatok megszerzésével ne tudja eltorzítani a versenyt. A Google korábban többször is hangsúlyozta, hogy az ügylet nem adatokra, hanem eszközökre vonatkozik, és a tranzakcióval a fogyasztók is jól járnak, mert jobb minőségű új generációs viselhető eszközökhöz jutnak.
Egy blogposztban a Google rangidős alelnöke, Rick Osterloh a vizsgálat hírére reagálva örömét fejezte ki, amiért az Európai Bizottsággal együtt dolgozhatnak a fogyasztók érdekében, és bejelentette, hogy cége jogi nyilatkozatot juttatott az EU-hoz a Fitbit adatok körültekintő használatáról, továbbá kötelezettséget vállalt arra vonatkozóan, hogy a vásárlók szabadon dönthetnek adataik törléséről.
Az utóbbi években a Google terjeszkedését számos vizsgálat kísérte, és a Fitbit-üzletet nem csak politikusok kritizálták világszerte, hanem az egészségügyi ellátók és a viselhető eszközöket gyártó konkurens cégek is, amelyek attól tartanak, hogy a Google a Fitbit adataival tovább erősíti dominanciáját különböző piacokon.
Bár a keresőóriás esküszik rá, hogy nem fogja az egészségügyi adatokat célzott hirdetésekhez felhasználni, úgy tűnik, ezzel még nem sikerült meggyőznie az Európia Bizottságot. Az adatkezelés egyébként is az egyik legforróbb témakör, és felhasználói szinten is sok aggodalom övezi, természetesen a felvásárlás hírére máris megindultak az olyan összeesküvés-elméletek, hogy innentől a Google azt is tudni fogja, milyen a pulzusunk vagy a vérnyomásunk, amit aztán fel is használ valamilyen homályos üzleti célokra. Európában pedig a GDPR miatt különösen kényes téma a személyes adatok kezelése, szóval esélyesen a mostani ügylet kapcsán is sok buktató jöhet még közbe.