A rohamosan terjedő szélessávú technológiák mellett még mindig viszonylag sokan - a hazai internetezők mintegy 16 százaléka - telefonos modem segítségével csatlakoznak a világhálóra. A Tele2 Magyarország a múlt héten - egy telefonos felmérésben - saját betárcsázós előfizetőit kérdezte meg többek között arról, hogy milyen indíttatásból, milyen gyakran, és mire használják dial-up internetkapcsolatukat.
A felmérésben 50-50 százalékban vettek részt nők és férfiak, és a kor szerinti megoszlás is durván fele-fele arányban alakult a 40 év alattiak, illetve 40 év fölöttiek között. Kiderült, hogy a szolgáltatást nagyrészt (72 százalékban) olyan előfizetők veszik igénybe, akiknek lakóhelyén egyáltalán nem, vagy csak nagyon magas áron érhető el szélessávú szolgáltatás. Érdekes tény, hogy ezen előfizetők 63 százalékát teljesen kielégítik a betárcsázós szolgáltatás nyújtotta lehetőségek. Az összes megkérdezett mindössze 44 százaléka tervezi, hogy a jövőben szélessávú szolgáltatásra áll át, de ezek nagy része is csak abban az esetben váltana, ha a szélessávú elérés ára 3000 forint körülire süllyed.
Az ügyfelek megkérdezésekor kiderült, hogy több mint 90 százalékuk napi szinten használja világhálós kapcsolatát. Az előfizetők több mint fele naponta két óránál is többet, egyharmaduk legalább 1-2 órát tölt netezéssel. A felmérés megerősítette, hogy az elektronikus levél a betárcsázós internetezők körében is nagyon népszerű. A Tele2 ügyfeleinek 91 százaléka használja e-mailezésre kapcsolatát; 34 százalékuk minden alkalommal, 31 százalékuk gyakran él az internetes kommunikáció ezen eszközével.
Hasonlóan nagy népszerűségnek örvend a Tele2 felhasználók körében a hírek olvasása. A megkérdezettek emellett általában a tanulmányokkal kapcsolatos és az egyéb szükséges információk megszerzésére, valamint böngészésre használják a világhálót. Csaknem az összes válaszadó olvas a neten híreket valamilyen gyakorisággal, 17 százalékuk pedig kifejezetten arra használja kapcsolatát, hogy a hírek között tájékozódjon. A Tele2 előfizetőinek 98 százaléka használja vagy használta már kapcsolatát a számára szükséges információk megszerzésére, 52 százaléka pedig tanulmányaihoz veszi segítségül a világhálót. Kétharmaduk gyakran, vagy akár minden felcsatlakozás alkalmával böngészik a neten.
Kevesebben ugyan, de a betárcsázós ügyfelek is használják a netet képek, zenék, videók letöltésére, továbbá ismerkedésre, csetelésre, valamint blogolásra is. Az említett tevékenységek közül kiemelkedik a képnézegetés; a megkérdezettek 74 százaléka használta már képek letöltésére kapcsolatát. 20 százalék gyakran használja a hálót csetelésre, 30-30 százalék pedig próbálta már a blogolást, valamint videók és zenék letöltését. Érdekes, hogy 7 százalákuk kifejezetten gyakran használja betárcsázós kapcsolatát az utóbb említett tevékenységekre.
A TELE2 fixdíjas betárcsázós internetcsomagjának bevezetése óta a cég honlapján naponta regisztrálók száma az előző hónapok átlagához képest többszörösére emelkedett, ami jól mutatja a díjcsomag piacképességét és hiánypótló jellegét, annak ellenére, hogy nem a legmodernebb technológiát képviseli, és jelenleg nem járnak hozzá különböző kiegészítő extra szolgáltatások sem. A csomag jelenleg a T-Com előfizetők számára érhető el.
Még nem járt le a tárcsázás ideje
Talán mégsem volt hatásos a hirdetés, amelyben japán turisták állták körül a betárcsázós (dial-up) internet eléréssel rendelkező felhasználót.
Hirdetés
Hirdetés