A tranzakció lezárása 2013 második felében várható. A Mediaroom, melynek központja a kaliforniai Mountain View-ban található, világszerte több mint 400 embert alkalmaz.
Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke és az üzlettámogatási rendszerek üzletág vezetője az ügylet kapcsán így nyilatkozott: „Az Ericsson hálózatba kapcsolt társadalomra vonatkozó jövőképe szerint 50 milliárd eszköz csatlakozik majd szélessávú és mobil kapcsolatokon, illetve a számítási felhőn keresztül. A jövőbeni videodisztribúció hasonló hatással lesz a fogyasztói viselkedésre, mint a mobil hangátvitel volt. Ez a felvásárlás több mint 40 ügyféllel és több mint 11 millió háztartás kiszolgálásával hozzájárul az Ericsson vezető pozíciójához. Ráadásul így az Ericssont erősíti majd a hozzánk csatlakozó piacvezető kompetencia és az IPTV-s szakterület kiemelkedő tudású szakemberei is.”
A globális IPTV-piac a becslések szerint 2013-ban eléri a 76 milliós előfizetőszámot és 32 milliárd dolláros bevételt, 2015-re pedig 105 millió előfizetőt és 45 milliárd dolláros összbevételt.
„Büszkék vagyunk a Microsoft piacvezető pozíciójára, amelyet a Mediaroom-mal értünk el az IPTV piacon. Az Ericsson kiegészítő termékválasztéka a TV- és hálózati szolgáltatások terén elősegíti majd a Mediaroom jövőbeni növekedését és fejlődését” – mondta el Tom Gibbons, a Microsoft Corporation alelnöke. „Az Ericsson olyan pozícióban van, melynek révén az IPTV-piac fejlődése során értékes stratégia partnerként léphet fel a mobilszolgáltatók és TV-szolgáltatók számára a világ minden részén.”