A tanulmányi út keretében az egyetem MBA szakán tanuló vállalatvezetők és üzletemberek olyan magyar sikeres és kiemelkedő vállalatokat látogattak meg, kiknek példájából tanulva építhetik saját karrierjüket is. Az ISP a tavalyi University of Central Florida hallgatóinak látogatása után ismét hazánkat választotta úti célul, ebben az évben is olyan magyar cégekre - Nokia, NNG, GE, és az ügyfélhívó rendszereivel 4 kontinensen jelen lévő Onlinet Kft.-re - esett a választásuk, melyek nemzetközi viszonylatban is előkelő helyet foglalnak el a nagy gazdasági miliőben.
Az amerikai vendégeket Litkei Kornélia, a Fulbright Education USA Tanulmányi Tanácsadó Központ vezetője köszöntötte. Beszédében örömét fejezte ki az amerikai-magyar kapcsolatok ápolását illetően, hiszen elsődleges, hogy a hallgatók más kultúrát, más gazdasági környezetet is tanulmányozni tudjanak.
„ Általában olyan cégekkel találkozom, akik azt gondolják magukról, hogy ők a legjobbak, nincs szükségük mások tanácsaira. Ezzel szemben az Onlinet-nél azt tapasztaltam, hogy nyitottak az újra, szeretnének fejlődni, és szívesen veszik ötleteinket annak ellenére, hogy még csak tanulók vagyunk" - válaszolta Maria S. Isidore, az indiai Qualcomm cégtől érkezett mérnök arra a kérdésre, hogy mit nyújtott neki az egyik magyar vállalatnál tett látogatás.
Egy másik hallgató, Dhananjay Bharadwaj, az Oracle vállalat szoftver mérnöke a hazai cégek marketing tevékenységére helyezte a hangsúlyt.
"A termékre, az ügyfelekre és a versenytársakra kell koncentrálni. Ez a három tényező fontos. Tudomásom szerint Magyarországon nagyon sok kis- és középvállalkozás verseng a piacon, nekik a márkanevük ismertségét kell erősíteniük. Más, hasonlóan kisméretű országok Európa szerte ismert márkákkal rendelkeznek, nekik talán könnyebb a dolguk. Tehát amit igazán ki kell hangsúlyozni, az az, hogy a termék egyedi, és magyar. Ez a legfontosabb."
„Büszkék vagyunk arra, hogy hazánk elismert nagyvállalatai mellett immár második alkalommal látogattak el hozzánk amerikai egyetemek diákjai, és bízunk benne, hogy hozzájárultunk ismereteik bővítéséhez, továbbá emlékezetessé tettük számukra a hazánkban eltöltött órákat." - mondta Lukács Tamás, az Onlinet Kft. ügyvezető igazgatója.
Az ISP szervezet 1999-ben alapult, tevékenységük során MBA szakos tanulókat visznek fejlett és fejlődő országokba, hogy helyi üzleti praktikákat sajátítsanak el, és globális üzleti stratégiákról tanuljanak. A tanulmányi útra egyetemi ütemtervet készítenek, mely olyan állomásokat foglal magába, mint az Onlinet, de úticélként szerepelhetnek közigazgatási szervek, hagyományos gyártók is, amelyek meghatározóak az adott városban.