A piaci részesedést tekintve a Windows Phone még mindig jelentősen le van maradva az Androidtól és az iOS-tól, de a legfrissebb adatokból megállapítható, hogy az elmúlt év során Európában növekvő tendenciát mutatott, különösen Olaszországban és Nagy Britanniában.
A Kantar Worldpanel ComTech piackutató cég adatai szerint a Microsoft mobil operációs rendszere megháromszorozta piaci részesedését Angliában: 5,9 százalékot ért el a korábbi 2,2 helyett az elmúlt 12 hónapban. Ez a növekedés jó hír a redmondiaknak, rossz viszont a RIM-nek, hiszen a Windows Phone leginkább a BlackBerry rovására növekszik, aminek piaci részesedése 16 százalékról 6,4 százalékra esett vissza. Lejtmenetben van a Symbian – a korábbi három helyett már csak 0,7 százalék -, valamint az iOS is, ami 34,1-ről 32,4 százalékra csökkent.
Mindeközben az Android töretlenül növekszik, tavaly 60,7 százalékról 66,6 százalékra nőtt a részesedése. Az igazsághoz viszont az is hozzá tartozik, hogy a Google operációs rendszerének növekedési üteme lelassult. Ennek oka elsősorban az, hogy egyre kevesebb az “első okostelefon vásárló” pedig éppen ennek a rétegnek a körében volt nagyon népszerű az Android.
Összességében az EU5 országaiban (Anglia, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország) a Windows Phone piaci részesedése 2,8 százalékkal nőtt. Olaszországban különösen megerősödött, 2,8 százalékról egészen 13,9 százalékig. “Kicsit lassabb volt a folyamat, mint amit a Microsoft szeretett volna, de ma már a Windows Phone kezd tiszteletre méltó számokat produkálni, több kulcsfontosságú európai országban” - mondta Dominic Sunnebo, a Kantar Worldpanel ComTech igazgatója.
A szakember ugyanakkor hozzátette, a Microsoft operációs rendszere nem teljesít túl fényesen Kínában és Amerikában. Mivel ez a két legnagyobb okostelefon-piac a világon, a Microsoft számára 2013 legnagyobb kihívása lesz megnyerni az itteni vásárlók szívét. Amerikában - és Japánban - az Apple ül a trónon. Az Egyesült Államokban az értékesített okostelefonok fele, Japánban kétharmada iOS készülék.
A piackutató jelentéséből az is kiderült, hogy a készülékgyártók között Nagy Britanniában a Samsung vezet, az okostelefon eladások 35 százalékát ők bonyolították, de az Apple 32 százalékkal ott liheg a sarkukban. A Nokia is mintha erőre kapott volna, a finnek okostelefonjai a piac 6,2 százalékát uralják, és kétszer annyit adnak el belőlük, mint egy évvel korábban. Eközben a RIM továbbra is küzd a frissen megjelent BlackBerry 10 értékesítésével, igaz a 9320 készülék eladásai szépen megnőttek a karácsonyi szezon alatt.
Az ünnepi szezonban az okostelefonok egyébként is nagyon népszerűek voltak a vásárlók körében, a decemberben eladott készülékek egyharmada került becsomagolva a fa alá. Első helyen a már említett BlackBerry 9320 áll, ezt követi a Samsung Galaxy Ace 2 és az iPhone 4S.