A hollywoodi stúdiók újabban erősen építenek az új generációs formátumokra, melyek jobb minőségű tartalomszolgáltatást és nagyobb tárhelyet tesznek lehetővé - ettől remélik a DVD-k iránti kereslet felélénkülését, mert az üzletág sokkal nyereségesebb, mint a hagyományos filmszínházi vetítések. Daniele Levy, a Peerlfix marketingigazgatója azonban úgy nyilatkozott, hogy az új technológia idén még nem válik általánosan elfogadottá. A felmérés meglepő eredménye szerint az újdonságok iránti elvi érdeklődés ellenére a megszállott DVD-fanatikusok legnagyobb része még jó ideig nem tervezi a magas felbontású formátumra való áttérést.
Tom Adams, az Adams Media Research vezérigazgatója megerősítette a Preelfix adatait, melyek teljesen egybevágnak saját cége tapasztalataival az új technológiák bevezetését illetően. A felmérés annál is hitelesebb, mivel mintavétele nem az átlagemberek köréből merít, hanem azokat a mozirajongókat vizsgálja, akik általában nem merülnek bele a formátumok közötti viták hullámaiba, hanem az elsők között beszerzik a megfelelő lejátszókat. Ennek alapján idén egy-két millió olyan játékkonzolt adnak majd el, mely képes lejátszani HD lemezeket is, ehhez járul még körülbelül félmillió DVD-lejátszó várható értékesítése.
A Preelfix felmérése során ezeregyszáz olyan aktív felhasználó véleményét gyűjtötte össze, aki saját bevallása szerint legalább öt DVD-lemezt vásárol és legalább hetet kölcsönöz minden hónapban. A válaszadók túlnyomó részben 25 és 44 év közötti nőtlen férfiak voltak. A legfontosabb kérdés arra vonatkozott, hogy tervezik-e Blu-Ray- vagy HD-DVD-lejátszók és lemezek beszerzését 2006 során. Mindössze 6 százalékuk nyilatkozott egyértelműen pozitívan, és csak további 13 százalékuk nem zárta ki egyértelműen a vásárlás lehetőségét. Levy értékelése szerint a fogyasztók távolságtartó viselkedése két fő okra vezethető vissza. Az egyik az új készülékek rendkívül magas ára (egy HD lejátszó akár 500 dollárba is kerülhet), a másik pedig a Sony Blu-Ray- és a Toshiba HD DVD formátuma közti kiélezett versengés, melynek kimenetelétől sok potenciális vásárló teszi függővé választását.
Lanyha érdeklődés az új generációs DVD-k iránt
A Peerlfix DVD-forgalmazó vállalat legelkötelezettebb vásárlói között végzett szerdai felmérése szerint öt felhasználóból mindössze egy tervezi új, nagyfelbontású (röviden HD) DVD-lejátszó vagy -lemez vásárlását a 2006-os év hátralévő részében.
Hirdetés
Hirdetés