Hirdetés
. Hirdetés

Kritikus fordulópont előtt a logisztikai szektor

|

Cél a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás 2050-ig.

Hirdetés

Mint köztudott, a fenntarthatóság iránti elkötelezettség kritikus fontosságú a logisztikai cégek esetén is, különösen, ha figyelembe vesszük a globális közlekedési szektor szerepét az üvegházhatású gázok kibocsátásában, amely igencsak jelentősnek mondható.

Jelenleg a közlekedés felelős a teljes üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy 21%-áért. Amennyiben a szektor nem tesz hatékony lépéseket a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében, további 8%-os növekedési ütem feltételezése mellett, ez a szám várhatóan 2050-re megduplázódik. Az ellátási lánc szereplői számos területen tehetnek a CO2 kibocsátás csökkentéséért. Szerencsére a piacon jól látható törekvések vannak ez ügyben, az útvonal optimalizálásától kezdve, az alternatív hajtású járművek használatán keresztül, technológiai fejlesztéseken át, egészen a zöld raktárakig.

"Cégünk hazai és világviszonylatban is piacvezető szerepet tölt be a logisztikai szektorban. Legfontosabb célunk, hogy egy jobb állapotban lévő bolygót hagyjunk a következő generációra. Elkötelezettek vagyunk, hogy 2050-re nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást érjünk el. Ennek első állomása, hogy az úgynevezett Scope 1 és 2 kibocsátásunkat 50%-kal, illetve Scope 3 kibocsátásunkat 30%-kal csökkentsük 2030-ra" - mondta Péchy Tamás, a DSV Hungária Kft. ügyvezetője.

A vállalat kibocsátásának nagy része a 3. körből származik, ami számukra az alvállalkozói fuvarozást jelenti. Ha pedig lebontjuk a 3. hatókörű kibocsátásukat is, akkor láthatjuk, hogy adott közlekedési mód milyen mértékben járul hozzá a szén-dioxid-kibocsátásukhoz.

"Globális kibocsátásunk 1,3%-át a vasúti, 11,5%-át a tengeri, 29,6%-át a közúti és 57,6 %-át a légi közlekedési mód generálja jelenleg" - tette hozzá Péchy Tamás.

A közelmúltban elindult a logisztikai vállalat szén-dioxid díjszabási programja (Carbon pricing fee programme), amelynek köszönhetően minden divízió a karbon kibocsátása alapján díjat fizet egy közös alapba. Az ebben lévő összeget pedig olyan innovatív projektekbe és programokba fektetik be, amelyek a fenntartható technológiák alkalmazása révén hozzájárulhatnak a fenntarthatósági célok gyorsabb eléréséhez. Példa lehet erre a cég legújabb kezdeményezése, a DSV energia (DSV Energy) program. Ennek segítségével növelik nagy létesítményeik tetőtereinek napelem - és potenciálisan szélenergia - felhasználását. Ezen kezdeményezések pedig elősegíthetik a fenntartható technológiák gyorsabb elterjedését Magyarországon is.

Hirdetés

"Passzív energiafelhasználókból, aktív energiatermelőkké szeretnénk válni. Ennek keretein belül most az épületeinkhez szükséges energiát tervezzük megtermelni. Emellett fokozatosan tervben van a környezetbarátabb és hatékonyabb közlekedési technológiákra történő áttérés is" - nyilatkozta Péchy Tamás, hozzátéve, hogy Magyarországon például az új raktáruk tervein is már szerepel napelem és elektromos töltőállomások kiépítése is.

A DSV 500 db e-pótkocsit rendelt meg európai útvonalaira, amelyeknek üzembehelyezése 2024 nyarán várható. Ezek olyan félpótkocsik, amelyeknek mozgatása elektromos rásegítéssel történik, ezáltal csökkentve a kamionok energiaigényeit. Az e-pótkocsik mögött meghúzódó koncepció az, hogy dízel teherautókkal vagy elektromos teherautókkal kombinálva is használhatók. Az elektromos teherautókon az e-pótkocsi akár 500 km-rel is meghosszabbítaná a megtett távolságot. Ha egy e-trailert párosítanak egy dízel teherautóval, akkor a várakozások szerint 20-45% közötti CO2-csökkentés is elérhető.

"Ilyen távok megtételére sajnos a teljesen elektromos vontatók fejlesztése még nem megoldott. Ugyanakkor rövidebb távolságok esetén Magyarországon is keressük a fenntartható megoldásokat, vizsgáltuk már az elektromos furgonok használatának lehetőségét, illetve decembertől egy 16 tonnás elektromos járművet tesztelünk dél-pesti viszonylatban. Az elektromos meghajtáson túl vizsgáljuk az egyéb alternatív üzemanyag meghajtású lehetőségeket is. Ennek részeként pedig Magyarország és Csehország között indítottunk el LNG meghajtású vontatókat" - árulta el a DSV Hungária Kft. ügyvezetője.

A fenntarthatóság kihívásai előtt állva, a vállalat komoly elkötelezettséget vállalt a bolygó jövőjének megőrzése mellett. A logisztikai óriás nem csupán szavakban vallja a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, hanem konkrét lépéseket is tesz a környezetvédelmi célok elérésére. A cég által kitűzött ambiciózus tervek, mint a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás elérése 2050-re, az alvállalkozói fuvarozás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése és az alternatív energiák felhasználásának növelése, mind azt tükrözik, hogy a DSV a fenntarthatóság éllovasa kíván lenni a logisztikai szektorban.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.