A KPMG 83 szervezetet kérdezett meg arról, hogy a váratlan eseményekre mennyire felkészültek. A cégeknek csaknem 70 százalékánál készült olyan elemzés, mely felméri egy-egy váratlan esemény vagy incidens üzleti hatását, de ezekben sokan több tényezőt nem vettek figyelembe.
Napi több tízmillió forintos kárt is okozhat a társaságnak, ha mondjuk egy telekommunikációs vagy informatikai hiba, vagy más esetben például egy közlekedési sztrájk esetére nincsenek megfelelő üzletfolytonossági tervei (BCM – Business Continuity Management) – állapítja meg a KPMG.
Az üzleti hatásokat elemző vállalatok 62 százaléka e munka során nem vette figyelembe, hogy az üzleti folyamatok egymástól függenek, ez pedig azt a veszélyt rejti magában, hogy nem fektetnek hangsúlyt egy másodrangúnak gondolt folyamat vagy funkció folytonosságának biztosítására, és így az erre támaszkodó kritikus folyamataik folytonossága sem garantálható – szögezi le a KPMG a felmérés alapján. A válaszadók 40 százaléka nem határozta meg azt sem, mekkora hatással van az üzletmenetre a nem megfelelő működés.
„Különösen meglepő volt azzal szembesülni, hogy bár az üzletihatás-elemzést készítők túlnyomó többsége meghatározta, hogy a kritikusnak ítélt erőforrásaikat mennyi ideig tudják nélkülözni, a válaszadók óriási hányada, 70 százaléka esetében azonban az IT-részleg jelenleg nem garantálja ezeket az erőforrás-helyreállítási időket” – közölte Molnár István, a KPMG üzletfolytonosság-tervezési szolgáltatásokért felelős vezetője. A KPMG megállapította azonban, hogy a válaszadók jellemzően 1-3 évente frissítik az üzletihatás-elemzéseiket.