A TikTok közösségi platform világszinten 800 millió aktív felhasználóval rendelkezik, vagyis felhasználószám tekintetében megelőzi a LinkedInt, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet A több mint 150 országban elérhető videós app nálunk is népszerű, de hogy a hazai felhasználók mit szeretnek rajta, és mit nem, arról a Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campusa készített széleskörű felmérést.
A több mint tízezer főre kiterjedő kutatás feltárta, hogy a felhasználók közel kétharmada 18 éven aluli, és 63 százalékuk naponta többször használja az alkalmazást. Ezeknek az aktív és lelkes felhasználóknak a fele (53 százalék) nyilvános profilt is fenntart.
A felhasználók mintegy 80 százaléka olyan TikTokkereket követ, akiket személyesen nem ismer, de a videói tetszenek neki; 65 százalékuk celebeket és influenszereket követ, 55 százalékuk családtagokat, barátokat és rokonokat. A márkák, cégek követőinek aránya csupán 6 százalék.
A felhasználók körében a legnépszerűbb tartalmak a zenés-táncos (72 százalék), a humoros (66 százalék) és a trendekre reagáló (57 százalék) videók. Ami a lájkolást illeti, a válaszadók 76 százaléka mindig, vagy igen gyakran él a tetszésnyilvánítás eme módjával. A kommentelést viszont kevésbé kultiválják: a válaszadók 34 százaléka soha, 57 százaléka pedig csak ritkán ír hozzászólást. A videóhoz kapcsolt hashtagekre a felhasználók közel fele egyáltalán nem, 39 százalékuk csak nagyritkán keres rá.
A kutatók a reklámvideók hatékonyságát is megvizsgálták: a válaszadók 20 százaléka már elgondolkodott, 7 százalék pedig vásárolt is valamilyen reklám hatására.