Hirdetés
. Hirdetés

Karácsonyi vásárlási láz a Twitteren

|

Az internetes közösségi szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket idén egyre több vállalat használja ki az USA-ban. A karácsonyi szezon első napján 11 százalékkal nőtt az online költés a tavalyihoz képest.

Hirdetés

Az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökjén ülik meg az eredetileg vallásos jellegű, de azóta szekularizált hálaadás ünnepét, amelynek keretében az emberek kifejezik egymásnak köszönetüket az év során kapott javakért és jótettekért. A híres pulykalakomát követő nap, a fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi vásárlási szezon kezdete az USA-ban. Az üzletek ezen a napon hosszabb nyitva tartással, kedvezményekkel és akciókkal próbálják becsábítani a vásárlókat, akik hosszú sorokban állva, akár órákon keresztül is hajlandók várakozni az áruházak előtt. Az elmúlt és a közelgő ünnep szellemiségével némileg ellenkezik ez a szokás, gyakran lehet hallani arról, hogy a tömeg önmagából kikelve küzd egy-egy leértékelt termék utolsó darabjáért. Mindenesetre elmondható, hogy a karácsonyi forgalom jelentős része ezen a napon realizálódik a tengerentúlon.

Sorban állás helyett kedvezmények

A tolakodásnak a webes vásárlás a legjobb alternatívája, a ComScore felmérése szerint a pénteki keresletnövekedés idén is megmutatkozott az internetes áruforgalomban. Az USA online fogyasztói költése november 27-én 11 százalékkal 595 millió dollárra nőtt a tavalyi év azonos napján mért 534 millióhoz képest, és a hálaadás napi számok is 10 százalékos erősödést mutatnak. Az adatok vizsgálatakor figyelembe kell vennünk, hogy 2008-ban meglehetősen visszafogottak voltak az online fogyasztók, de a tendencia ettől függetlenül előremutató. A fekete pénteken az Amazon, a Wal-Mart, az Apple, a Target és a Best Buy weboldalai voltak a legnépszerűbb internetes piacterek.

Követőket toboroznak

A kereskedők idén a közösségi hálózatokat, például a rövid szöveges üzenetek küldésére alkalmas Twittert is igénybe vették a fogyasztói érdeklődés növelésére. Az ingyenes mikroblog szolgáltatás segítségével pénteken több százezer vevő és eladó tartott eszmecserét a termékek vásárlásával kapcsolatban, a Best Buy például technikai támogatást nyújtott egy ügyfelének, míg a Mall of America tudatta az interneten kutató felhasználókkal, az áruház előtti parkolók beteltek, ezért máshol érdemes megállni a kocsival. A kommunikáció a legtöbb esetben kétoldalú volt, a kereskedők tudatosan használták a Twittert az ügyfelekkel való információcserére. Néhányan kedvezményeket ajánlottak azoknak, akik felvették az áruház üzenetláncát (tweet) sajátjaik közé. A Best Buy még tovább ment, a Twelpforce kísérleti program keretében a mai napig 2500 alkalmazottja válaszolt szinte azonnal körülbelül 25 ezer fogyasztói kérdésre.

Más kereskedők a Facebookon keresztül ajánlottak kedvezményeket a vásárlóknak. A Twitter előnye az információ gyors áramlásában realizálódik, ilyen szempontból verhetetlen a többi szolgáltatáshoz képest, egy komplexebb játék vagy kampány lebonyolításához azonban a beágyazható alkalmazásoknak, multimédiás tartalmaknak köszönhetően a Facebook alkalmasabb. A Best Buy például a Secret Santa programot használja erre a célra a világ legnépszerűbb közösségi oldalán.

Ingyenes és hatékony felület

A Twitter rendkívül népszerű a végfelhasználók körében, és úgy tűnik, az üzleti szféra is egyre nagyobb figyelmet szentel ennek az egyedi közösségi szolgáltatásnak. Az egyesült államokbeli shop.org, a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (National Retail Federation) tagja egy felmérést végzett, amelyben a vállalatok közösségi aktivitását vizsgálta. A válaszadók 47 százaléka mondta, hogy az ünnepek alatt többet fogja használni a szociális hálókat, több mint felük pedig újonnan létrehozott ilyen profilt vagy frissítette régi oldalát. A cégek akkor használhatják hatékonyan a közösségi szolgáltatásokat, ha egy minimális szintig befolyásolni, ellenőrizni és mérni tudják a csatornán keresztül folytatott ügyfélkommunikációt.


Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.